W PBC będzie pełna informacja o dochodach wszystkich respondentów

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały autorski model wyliczania dochodów dla respondentów, którzy nie chcą podawać ich w trakcie wywiadu. Został on przygotowany przez stałych ekspertów PBC, dr Jacka Hamana i dr Henryka Banaszaka z wydziału socjologii UW.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Dochody respondentów to często kluczowa informacja dla planowania kampanii reklamowych, tymczasem w Polsce respondenci coraz częściej odmawiają podania tej informacji. Jak wykazały analizy brak informacji o dochodach dotyczy bardzo często ludzi zamożnych, atrakcyjnych klientów, dotychczas nie byli oni zaliczani do grup celowych w kampaniach reklamowych.

Metoda polega na matematycznym modelowaniu, na podstawie wielu innych odpowiedzi jakie udziela respondent w badaniu, jego dochodów. Metoda został opracowana jako odpowiedź na postulat środowiska reklamowego, z którym na Forum SAR/PBC prowadzone są rozmowy o aktualnych potrzebach rynku. Korzyścią z wdrożenia metody będą też pełniejsze dane dla wydawców prasy, którzy teraz będą mogli lepiej opisać swoich czytelników ze względu na ich status majątkowy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana