„W Sieci Historii” liderem miesięczników historycznych, „Świat Wiedzy” popularnonaukowych

W lutym 2015 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował magazyn „W Sieci Historii”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2015 roku wyniosła 98 610 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona wyższa o 12,99 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 27,04 proc. i wyniósł 56 556 egz.

Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek sprzedaży ogółem w zestawieniu pism popularnonaukowych, wynoszący 28,99 proc. do poziomu 7 996 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie na pozycję lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria), który rok wcześniej był trzeci. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 26 782 egz., po jednak spadku o 2,09 proc.

Drugie miejsce należało do „Newsweeka Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 24 853 egz., po spadku o 28,14 proc. W lutym 2014 roku tytuł ten był liderem.

Zaś z drugiej na trzecią pozycję spadł magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w lutym br. wyniósł 18 051 egz., po spadku o 41,48 proc. - największym w rankingu miesięczników historycznych.

W lutym br. w porównaniu do stycznia br. największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród pism popularnonaukowych i historycznych, wynoszącym 7,10 proc., pochwalić się mógł magazyn „Newsweek Historia”. Z kolei również i w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „Focus Historia” - było to 28,36 proc.

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska