Wartość reklamy internetowej w Polsce wzrosła o 57 proc. (wykresy)

Wydatki na reklamę internetową w Polsce w pierwszym półroczubieżącego wzrosły o 57 proc. w stosunku do tego samego okresu 2007roku - wynika z badania IAB Polska i PricewaterhouseCoopers. Wrynku o wartości 531 mln zł największy udział miały: reklamagraficzna, wyszukiwarki oraz ogłoszenia drobne.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Od stycznia do czerwca bieżącego roku polscy reklamodawcyprzeznaczyli na promocję w internecie 531 mln zł, czyli o 57 proc.więcej niż w pierwszym półroczu 2007 roku, kiedy wydali na to 339mln zł - pokazuje badanie AdEx przeprowadzone wspólnie przezInteractive Advertising Bureau Polska (IAB) oraz firmę doradcząPricewaterhouseCoopers. - Możliwość precyzyjnego dotarcia w siecido potencjalnego nabywcy po relatywnie niższych kosztach staje sięzdecydowanym atutem w momencie ograniczania budżetów reklamowych -tłumaczy ten wzrost Paweł Ożarowski, dyrektor w zespole ds. usługdla sektora rozrywki i mediów w PricewaterhouseCoopers.

W pierwszej połowie 2008 roku najpopularniejszymi formamireklamowymi w internecie były reklama graficzna, reklama wwyszukiwarkach oraz ogłoszenia drobne.

Mimo że w porównaniu z początkowym półroczem ubiegłego rokureklama graficzna pozostała liderem, jej udział w rynku zmniejszyłsię o 5 proc., podczas gdy wzrosły wydatki na reklamę wwyszukiwarkach (o 7 proc.), ogłoszenia drobne (o 2 proc.) i mailing(o 1 proc.). - Kierunek, w którym zmierza polska reklamainternetowa, wyznaczany jest przez zjawiska, jakie miały miejsce nabardziej dojrzałych rynkach Europy Zachodniej, gdzie marketing wwyszukiwarkach jest głównym motorem rozwoju branży - komentujePaweł Ożarowski.

Mimo to w Polsce reklama graficzna była w całym ubiegłym rokunajpopularniejszą formą promocji w internecie - inaczej niż wNiemczech i Wielkiej Brytanii, w których wiodącą rolę odgrywareklama w wyszukiwarkach.

W naszym kraju na reklamę internetową najwięcej wydały wpierwszym półroczu obecnego roku firmy z sektora finansowego,telekomunikacyjnego i motoryzacyjnego, a nieco mniej - branżarozrywkowo-medialna i handlowa.

W Polsce rzadziej niż w USA i Wielkiej Brytanii w interneciereklamują się firmy handlowe i motoryzacyjne. Nasz kraj wyprzedzanatomiast te dwa państwa pod względem wartości internetowych reklamusług telekomunikacyjnych.

PricewaterhouseCoopers to firma zajmująca się m.in. audytem iświadczeniem usług doradczych i doradztwa podatkowego. Działa w 154krajach i zatrudnia 153 tys. pracowników.

Interactive Advertising Bureau Polska (IAB) tostowarzyszenie działające na polskim rynku interaktywnym,technologicznym i reklamowym od 2000 roku. Wśród jego członkówznajdują się portale i wortale internetowe, sieci reklamowe iagencje interaktywne.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było