Większość internautów wszędzie używa tych samych haseł

Prawie połowa internautów do wszystkich swoich internetowych kontużywa tego samego hasła

km - źródło: Media Life
km - źródło: Media Life
Udostępnij artykuł:

Jednocześnie 88 procent z 800 pytanych osób z USA i WielkiejBrytanii twierdzi, że kluczowym powodem kradzieży tożsamości iinternetowych oszustw jest własna nieodpowiedzialność - informujeserwis Media Life, powołując się na badanie firmy Accenture.

Wiele osób powtarza to same hasło aby go po prostu niezapomnieć. Potwierdza to fakt, że 70 procent respondentów zWielkiej Brytanii i 49 procent z USA nigdzie nie zapisuje sobieswoich haseł.

Zaledwie 7 procent badanych stwierdziło, że często zmienia swojehasła, korzysta z programów nimi zarządzających lub z czytnikówodcisków palców, aby uzyskać dostęp do swoich urządzeń i kont.

Accenture ostrzega, że korzystanie z jednego hasła na wieluinternetowych stronach stanowi takie samo zagrożenie jak posiadaniejednego klucza do domu, samochodu i skrzynki depozytowej w banku.Według firmy internauci nie doceniają rosnącego zagrożenia zestrony coraz lepiej zorganizowanych cyberprzestępców, którzy mogączerpać spore zyski ze sprzedaży skradzionych danychosobistych.

Firma do swojego badania wybrała grupę osób korzystających zkomputera w domu, mających szerokopasmowy dostęp do sieci ikorzystających z internetu przynajmniej dwa razy w tygodniu.Średnia wieku respondentów wyniosła 46 lat.

km - źródło: Media Life
Autor artykułu:
km - źródło: Media Life
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały