„Wielka czwórka” traci widzów w naziemnej telewizji cyfrowej. Polo TV z największym spadkiem

W styczniu 2015 roku wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem nadal była TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło TVP Info, a najwięcej straciło Polo TV.

megafon.pl / pr
megafon.pl / pr
Udostępnij artykuł:

Wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową w styczniu 2015 roku pierwsze miejsce utrzymała telewizyjna Jedynka - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do stycznia 2014 roku zmniejszył się o 12,70 proc. i wyniósł 16,01 proc. - jednocześnie był to największy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”.

Drugie miejsca zajął Polsat, który zanotował udział na poziomie 14,74 proc., po spadku w skali roku o 5,81 proc.

Ostatnią pozycję podium zajęła TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 10,41 proc. i wyniósł 11,45 proc. Z kolei na czwartej lokacie uplasował się TVN, którego udział zmalał o 7,76 proc. do 9,98 proc.

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 25,22 proc., pochwalić się mogła stacja TVP Info, która awansowała z pozycji 6. na 5. Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 5,76 proc.Tuż za pierwsza piątką zestawienia znalazła się stacja TV Puls, która w styczniu br. miała 5,04 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,51 proc. (wówczas kanał ten był piąty). Dalej znalazły się konkurencyjne stacje TVN7 (4,22 proc. udziału; spadek o 6,43 proc.) i TV4 (4,16 proc.; do góry o 12,06), która rok wcześniej była dziewiąta.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jedynka-i-polsat-liderami-w-styczniu-tvp-dominuje-w-rankingu-top-programow ##

Z kolei najwięcej straciło Polo TV, które spadło z miejsca 15. na 19. Kanał ten zanotował spadek wynoszący 23,08 proc. do 1,30 proc. udziału.

W grupie komercyjnej 16-49 w styczniu 2015 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,44 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 4,12 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, którego udział zwiększył się o 5,10 proc. do 11,95 proc. Natomiast na trzecią pozycję spadła TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 10,20 proc., po spadku w skali roku o 17,87 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2 (9,66 proc.; w dół o 7,03 proc.).

Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie wiekowej zanotowała spadek o 9,28 proc. do 6,65 proc. Natomiast dwa oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2 (4,80 proc. udziału; spadek o 11,28 proc.).

Także i w tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mogła newsowa stacja TVP Info, której udział poszedł do góry o 33,14 proc. do 2,33 proc.

Zaś najwięcej - również i w tym ujęciu - straciło Polo TV - było to 29,35 proc. do 2,07 proc.

Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.

megafon.pl / pr
Autor artykułu:
megafon.pl / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję