Polsat wygrał walkę o widza w Wielkanoc. „Rolnik szuka żony” ratingowym hitem

Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję o 34 minuty krócej niż rok temu. Najpopularniejszą stacją był Polsat, a najwięcej widzów zgromadziły „Rolnik szuka żony”, „Stulecie Winnych” i „Fakty”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Najchętniej oglądaną pozycją programową między 20 a 22 kwietnia br. był pilot odcinka szóstej serii reality-show „Rolnik szuka żony”, który w wielkanocny poniedziałek w Jedynce obejrzało 3,23 mln widzów, co przełożyło się na 20,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął kolejny odcinek serialu „Stulecie Winnych”. Produkcję tę w niedzielny wieczór w TVP1 śledziło 2,49 mln widzów (19,64 proc. udziału).

Podium uzupełniają „Fakty” TVN z widownią na poziomie 2,37 mln osób. W czołowej piątce znalazły się jeszcze inne dzienniki: „Wiadomości” TVP1 (2,24 mln widzów) i „Wydarzenia” Polsatu (2,23 mln).

Wśród 10 najpopularniejszych Jedynka umieściła cztery programy, trzy pozycje nadane zostały w Polsacie, dwie - w TVP2, a jedna - w TVN.

grafika

W grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce należało tutaj do pokazanego przez Polsat filmu „Piękna i Bestia”, który zgromadził tutaj 1,06 mln widzów i miał 18,69 proc. udziału w rynku.

Druga lokata przypadła reality-show „Rolnik szuka żony” z widownią w TVP1 na poziomie 957 tys. osób, a podium uzupełnia pokazany w TVN dziennik „Fakty” (905 tys. widzów).

W tym rankingu pięć pozycji zajęły audycje pokazane w Polsacie, trzy - w TVN, a dwie - w TVP2.

grafika

TOP 10 programów w grupie wiekowej 16-59.

grafika

Najchętniej oglądaną stacją podczas tegorocznej Wielkanocy był Polsat z udziałem na poziomie 10,23 proc., który względem ubiegłorocznych świąt zanotował wzrost wyniku o 9,65 proc.

Na drugiej pozycji znalazła się TVP1 z wynikiem na poziomie 8,02 proc., niższym o 8,45 proc.

Z czwartej na trzecią lokatę awansowała TVP2 (7,40 proc.; + 4,67 proc.), która wyprzedziła TVN (7,09 proc.; - 9,45 proc.).

Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat liderem był również Polsat, którego udział wyniósł 11,77 proc., po wzroście o 10,31 proc.

grafika

Na reklamy w telewizji podczas Świąt zdecydowanie najwięcej wydała firma Nestle - jej wydatki w okresie od 20 do 22 kwietnia wyniosły 8,75 mln zł. Drugie miejsce zajęła spółka Aflofarm (7,25 mln zł), a trzecie należało do P4 (6,79 mln zł).

grafika

W tym roku Polacy oglądali telewizję podczas świąt średnio przez 4 godziny, 53 minuty i 38 sekund, czyli o aż 33 minuty i 46 sekund krócej niż rok wcześniej. W 2018 roku Wielkanoc wypadła 3 tygodnie wcześniej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych