wPolsce24 apeluje do widzów o wpłaty. Michał Adamczyk: pomóżcie nam

Telewizja wPolsce24 (Fratria) kontynuuje akcję zachęcającą widzów do wsparcia finansowego. W nowym spocie apeluje o to Michał Adamczyk, czołowy dziennikarz i dyrektor programowy stacji.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
wPolsce24 apeluje do widzów o wpłaty. Michał Adamczyk: pomóżcie nam

Tydzień temu na antenie telewizji wPolsce24 pojawił się kod QR z hasłem „Wesprzyj wPolsce24”. Jest wyświetlany w dolnym rogu, nad paskiem i belką informacyjną, w dolnym rogu ekranu, podczas różnych programów informacyjnych i publicystycznych.

Jak już informowaliśmy, kod odsyła do zbiórki prowadzonej na portalu wPolityce.pl. - Od lat wspólnie walczymy w obronie łączących nas polskich wartości, rozwoju Polski, dobrego imienia naszej Ojczyzny. Mimo bardzo skromnego budżetu, rozważnie gospodarując pozyskanymi środkami, zbudowaliśmy redakcję, która skutecznie stawia opór potężnym koncernom medialnym - czytamy w jej opisie.

Michał Adamczyk apeluje do widzów telewizji wPolsce24

Akcja ma jeszcze jedną odsłonę: spot, w którym do widzów zwraca się Michał Adamczyk, jeden z czołowych dziennikarzy i dyrektor programowy telewizji wPolsce24. Podkreśla, że obecny obóz rządzący przejął kontrolę na wieloma instytucjami, m.in. Telewizją Polską. Pokazywane są przy tym ujęcia z filmu dokumentalnego Marcina Tulickigo, którego obszerne fragmenty wPolsce24 pokazała 15 października, w rocznicę wyborów parlamentarnych z jesieni ub.r.

- Ale nie poddaliśmy się. Wróciliśmy i znów pracujemy dla państwa - stwierdza Adamczyk. Zwraca uwagę, że na antenie telewizji wPolsce24 pojawiły się programy pokazywane w ostatnich latach w TVP: od jej startu stacja o godz. 19.30 emituje „Wiadomości”, zaś od drugiej połowy października w niedziele wieczorem można oglądać „Strefę starcia” z Michałem Adamczykiem jako gospodarzem.

- Na naszą antenę wracają programy, które państwo lubili, i będą wracać kolejne - zapowiada Adamczyk w spocie. - Teraz prosimy: pomóżcie nam. To dla nas bardzo ważne. Wspólnie budujemy prawdziwą polską telewizję - dodaje.

Widzom pokazywany jest zarówno kod QR, jak też numer rachunku bankowego do przekazywanie darowizn.

Telewizja wPolsce24 zaczęła emisję na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej 2 września, na podstawie koncesji przyznanej w połowie czerwca przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Jak już podawaliśmy, nowy kanał jest dostępny także w wybranych sieciach kablowych i na platformie Polsat Box. Zastąpił tam Telewizję wPolsce.pl, uruchomioną przez Fratrię w połowie 2017 roku. - 2 września stacja wPolsce.pl zmieni się na wPolsce24. Nadal będą mogli nas Państwo oglądać na tym samym paśmie - zapowiedziano na profilach społecznościowych stacji. W konkursie roztrzygniętym w połowie czerwca Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji koncesję przyznała też kanałowi Republika (nadawanemu przez TV Republika), zaś przepadły wnioski PTV (TV2 Media) i Polska24 (Grupa MWE Networks). Republika zaczęła emisję już 12 lipca.

Karnowscy założyli fundację

W ostatnich latach bracia Karnowscy regularnie prosili o wsparcie ich mediów, przede wszystkim poprzez kupowanie numerów drukowanych i prenumeraty cyfrowej „Sieci”. - W tym krytycznym roku Polska szczególnie potrzebuje silnych propolskich mediów - podkreślał Michał Karnowski wiosną ub.r.

Wielu publicystów wytykało im, że za rządów Zjednoczonej Prawicy do ich tytułów trafiało dużo budżetów reklamowych spółek i instytucji państwowych, a ich czołowi dziennikarze, na czele z braćmi Karnowskimi, prowadzili własne programy i regularnie gościli w mediach publicznych.

Według analizy prof. Tadeusza Kowalskiego, opartej na cennikowych danych z Kantar Media, w 2021 roku niemal 40 proc. wpływów reklamowych „Sieci” pochodziło ze spółek Skarbu Państwa. Najmocniej promowały się w tygodniku PKN Orlen (za 7,4 mln zł), Lotos (3,9 mln) i Totalizator Sportowy (3,6 mln).

20 mln zł dywidend przez pięć lat

W 2022 roku przychody Fratrii, wydającej m.in. „Sieci”, „Gazety Bankowej” i wPolityce.pl, zwiększyły się o 9,3 proc. do 37,6 mln zł, głównie dzięki wzrostowi wpływów reklamowych. Zysk netto spółki zmalał z 4,59 do 4,01 mln zł, prawie w całości został wypłacony jako dywidenda.

Rok wcześniej spółka zarobiła na czysto 4,59 mln zł, czego 4,57 mln zł poszło na dywidendę. Zysk netto w 2020 roku sięgnął 7,14 mln zł i prawie w całości wypłacono go udziałowcom, w 2019 roku - 3,18 mln zł (3,17 mln zł przeznaczono na dywidendę), a rok wcześniej - 2,18 mln zł (1,5 mln zł na dywidendę).

Mniejszościowymi udziałowcami Fratrii są członkowie jej zarządu: Jacek Karnowski ma 16,25 proc. walorów, Michał Karnowski - 4,94 proc., a Romuald Orzeł - 0,54 proc. Natomiast do Spółdzielczego Instytutu Naukowego G. Bierecki (Grzegorz Bierecki to senator klubu PiS i twórca SKOK-ów) należy 50,26 proc. udziałów, a do Apelli - ). 28,01 proc.

Komentarze (35)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Netflix stawia na kolejne polskie produkcje. Seriale o zapominanych wydarzeniach z PRL, ekranizacja prozy Sobczak

Netflix stawia na kolejne polskie produkcje. Seriale o zapominanych wydarzeniach z PRL, ekranizacja prozy Sobczak

Onet pokazuje "prawdziwą cenę alkoholu"

Onet pokazuje "prawdziwą cenę alkoholu"

"Cyfrowi Bezpieczni" nowym cyklem na dobreprogramy.pl

"Cyfrowi Bezpieczni" nowym cyklem na dobreprogramy.pl

TVN idzie za ciosem. Szykuje nowy sezon "The Floor"

TVN idzie za ciosem. Szykuje nowy sezon "The Floor"

Gdzie są nasze mistrzynie? Dlaczego sukcesy kobiet nie przebijają się do masowej świadomości?
Materiał reklamowy

Gdzie są nasze mistrzynie? Dlaczego sukcesy kobiet nie przebijają się do masowej świadomości?

Julia Szpakowska dyrektorką w Lettly

Julia Szpakowska dyrektorką w Lettly