WPP łączy agencje VMLY&R z Wunderman Thompson

Koncern reklamowy WPP połączy agencje reklamowe VMLY&R z Wunderman Thompson. Połączone firmy zatrudniać będą 30 tys. osób na 64 rynkach.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Po połączeniu agencja będzie nosiła nazwę VML. - Fuzja jest kolejnym ważnym krokiem w upraszczaniu WPP i jej oferty dla klientów - powiedział dyrektor generalny WPP Mark Read.

Nowa agencja będzie skupiać się na wzmacnianiu takich kompetencji jak kreatywność, strategia i technologia.

VML zacznie funkcjonować operacyjnie 1 stycznia 2024 roku.

Powstaje VML

Nowo utworzona VML będzie kierowana przez Jona Cooka, globalnego dyrektora generalnego i Mela Edwardsa w roli globalnego prezesa. Cook wcześniej kierował VMLY&R, a Edwards stał na czele Wunderman Thompson. Debbi Vandeven, która była globalną dyrektor kreatywną w VMLY&R, obejmie tę samą rolę w VML.  

Funkcje kierownicze obejm:  Eric Campbell (global chief client officer), Juan Pablo Jurado (CEO regionu LATAM), Ewen Sturgeon (CEO na region EMEA) oraz Audrey Kuah i Yi-Chung Tay (Co-CEO regionu APAC).

Wunderman Thompson i VMLY&R współpracują na całym świecie z takimi klientami jak Colgate-Palmolive, Dell, Ford, Microsoft, Nestlé, The Coca-Cola Company.

VMLY&R i Wunderman Thompson powstały pięć lat temu, kiedy WPP połączyło agencję kreatywną Young & Rubicam z digitalową agencją VML, tworząc VMLY&R. W tym samym roku WPP połączyło J. Walter Thompson, jedną z najstarszych agencji reklamowych na świecie, z agencją digital Wunderman, tworząc Wunderman Thompson.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style