WPP łączy agencje Wunderman i JWT, na czele Mel Edwards

Holding reklamowy WPP zdecydował o połączeniu agencji Wunderman z J. Walter Thompson. W wyniku ich fuzji powstanie Wunderman Thompson.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Na czele Wunderman Thompson stanie - obejmując funkcję dyrektora generalnego -  Mel Edwards, obecnie dyrektor wykonawcza agencji Wunderman. Tamara Ingram, dyrektor generalna agencji J. Walter Thompson obejmie z kolei funkcję przewodniczącej Wunderman Thompson.

Po połączeniu obu agencji w Wunderman Thompson będzie pracować ok. 20 tys. pracowników w biurach na 90 rynkach na świecie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/slabe-wyniki-wpp-kurs-akcji-w-dol-o-23-proc-najwiekszy-spadek-od-20-lat,7171209040676993a ##

- Chcieliśmy, aby to była nowa agencja. Już wcześniej o agencji J. Walter Thompson większość klientów i ludzi w branży mówiło skrótowo Thompson. Nazwa Wunderman Thompson jest bardziej osobista i bardziej ludzka niż cały człon Wunderman J. Walter Thompson - wyjaśnia Mel Edwards.

Połączona jednostka ma być „kreatywną agencją danych i technologii”. WPP określa nowy podmiot jako „wyróżniającego się pozycją dostawcę kompleksowych rozwiązań - poprzez usługi kreatywne, dane, handel, doradztwo i technologie – w skali globalnej.” Będzie konkurować z grupami konsultingowymi, takimi jak Accenture i Deloitte oraz tradycyjnymi agencjami reklamowymi.

Mel Edwards podkreśla, że połączenie agencji Wunderman i J. Walter Thompson nie jest zabiegiem ograniczającym koszty, bo chodzi przede wszystkim o stworzenie nowej organizacji.Nowe logo agencji ma zostać zaprezentowane w niedługim czasie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wpp-wstrzymuje-zatrudnianie-nowych-osob-do-poczatku-2019-roku,7171204913026689a ##

Począwszy od 1 stycznia 2019 roku Wunderman Thompson będzie mieć jeden rachunek zysków i strat, a kierownictwo będzie decydować o losach kadry kierowniczej wyższego szczebla w ciągu najbliższych trzech do sześciu miesięcy. Połączenie agencji Wunderman z J. Walter Thompson to już kolejna na przestrzeni ostatnich miesięcy fuzja w grupie WPP. Niedawno połączono agencje VML i Young&Rubicam w VMLY&R.

Mark Read, dyrektor naczelny WPP, powiedział:- Wunderman Thompson to potężna kombinacja, łącząca możliwości, jakich wymagają nasi klienci - nagradzana kreatywność wraz z głęboką wiedzą w zakresie technologii, danych i handlu - w jednej organizacji. Klienci oczekują większej prostoty od swoich partnerów i połączenie tych agencji ma na celu przekształcenie naszej firmy zgodnie z ich potrzebami. Jednostki zależne agencji Wunderman:  Possible i Mirum pozostaną niezależnymi markami agencji.

Agencja J. Walter Thompson została założona w 1864 roku, a Wunderman - w w 1958 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]