TVP1 liderem, TVP2 wyprzedziła Polsat. „M jak miłość” hitem tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły seriale Dwójki „M jak miłość” i „Na dobre i na złe” oraz „Teleexpress” TVP1. Wśród stacji liderem była TVP1. Na drugie miejsce awansowała TVP2, która wyprzedziła Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVP1 liderem, TVP2 wyprzedziła Polsat. „M jak miłość” hitem tygodnia
„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm

W minionym tygodniu - od 9 do 15 grudnia - najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 4,90 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 32,38 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji uplasował się medyczny serial TVP2 „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 11 grudnia miał 3,38 mln oglądających, a jego udział w rynku wyniósł 23,01 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” TVP1, który 15 grudnia na antenie tej stacji w przerwie transmisji konkursu PŚ w skokach narciarskich obejrzało 3,23 mln widzów (24,33 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,10 mln widzów (emisja 11 grudnia; 7. pozycja). Do zestawienia top 20 na 9 pozycji uplasowały się „Wiadomości” Jedynki z 2,55 mln oglądających (wtorkowe wydanie) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 2,24 mln oglądających (niedziela; 14. pozycja).

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był serial „M jak miłość”, który miał 1,64 mln osób, co dało TVP2 29,37 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął dziennik TVN „Fakty” (1,14 mln widzów; 23,89 proc. udziału), a podium uzupełnia serial „Na dobre i na złe” (942 tys.; 17,38 proc.).

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

TVP1 liderem. TVN24 przed TVP Info

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,22 pkt. proc. do 10,22 proc.

Z trzeciej na drugą lokatę awansowała TVP2, której udział w analizowanym okresie wyniósł 8,98 proc. (do góry o 0,06 pkt. proc.).

Na ostatnia lokatę podium spadł z kolei Polsat. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,68 proc. (spadek o 0,64 pkt. proc.).

Czwarty był TVN (stacja ta miała 7,53 proc. udziału; w dół o 0,64 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 36,41 proc. do 35,41 proc.

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,60 pkt. proc. do 10,21 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 9,78 proc. (w dół o 0,94 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,06 pkt. proc. do 7,85 proc.), a czwarta była Jedynka (+ 0,43 pkt. proc. do 6,54 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 0,59 pkt. proc. do 9,67 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana