Zara wycofuje kampanię kojarzącą się z konfliktem w strefie Gazy

Odzieżowa marka Zara (Inditex) wycofała kampanię reklamującą linię Atelier po krytyce internautów i oskarżeniach o skojarzenia z konfliktem palestyńsko-izraelskim. Marka “ubolewa” nad “nieporozumieniem” w sprawie zdjęć przypominających obrazy z wojny między Izraelem a Gazą.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Zara wycofuje kampanię kojarzącą się z konfliktem w strefie Gazy

Kampania Zary pod hasłem “Atelier” zawierała serię zdjęć, na których amerykańska modelka i aktorka Kristen McMenamy została ukazana na tle popękanych kamieni, uszkodzonych posągów i połamanych płyt gipsowo-kartonowych. 

Na zdjęciach modelka pozuje przed manekinami z brakującymi kończynami i posągami owiniętymi białą tkaniną, która przypomina plastik. Wokół niego znajdują się również zniszczone elementy wyposażenia wnętrz.

Niektórzy w mediach społecznościowych sugerowali, że są one podobne do zdjęć pojawiających się w kontekście Gazy, gdzie trwa konflikt wojenny. Część z komentujących wzywała do bojkotu Zary.

Marka stwierdziła jednak, że kampania przedstawiała „serię obrazów niedokończonych rzeźb w pracowni rzeźbiarza i została stworzona wyłącznie w celu zaprezentowania rzemieślniczej odzieży w kontekście artystycznym”. 

Zara twierdzi, że to projekt, którego celem jest pokazanie najlepszych aspektów możliwości twórczych i produkcyjnych marki, a linia Atelier oferuje jeden element garderoby na sześć sposobów – i nieograniczone możliwości.

W oświadczeniu wydanym kilka dni po wybuchu kontrowersji Zara stwierdziła: „Niestety niektórzy klienci poczuli się urażeni tymi zdjęciami, które zostały teraz usunięte, i zobaczyli w nich coś dalekiego od zamierzeń, kiedy je tworzono. Zara żałuje tego nieporozumienia i potwierdzamy nasz głęboki szacunek wobec wszystkich”.

Kampania dla linii Zary Atelier nie jest już dostępna w aplikacji, w social mediach ani na stronie internetowej firmy. Marka poinformowała wcześniej, że kontrowersyjna kampania reklamowa została wymyślona w lipcu i nakręcona we wrześniu, przed rozpoczęciem wojny między Izraelem a Gazą.

Na wspomnianą kampanię Zary złożono kilkadziesiąt skarg do ASA (brytyjski Urząd ds. standardów reklamowych) za pośrednictwem mediów społecznościowych i telewizji. Obecnie są rozpatrywane

Rzecznik organizacji poinformował, że w ocenie skarżących zdjęcia wykorzystane w reklamie hiszpańskiej marki odzieżowej nawiązują do obecnego konfliktu Izrael-Hamas i są obraźliwe.

 

Wyświetl ten post na Instagramie           Post udostępniony przez ZARA Official (@zara)

 

 

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]