Zakupy w aplikacjach zdominują rynek aplikacji na smartfony

Udostępnianie darmowych aplikacji na smartfony okazuje się być najlepszym sposobem na zarobek na tym rynku. Przychód generują zakupy dokonywane przez użytkowników w samych aplikacjach.

km
km
Udostępnij artykuł:

Firma badawcza IHS Screen Digest prognozuje, że w 2015 roku zakupy w aplikacjach będą odpowiadać za 64 proc. całkowitego przychodu na globalnym rynku aplikacji na smartfony, w porównaniu do 39 proc. w roku 2011.

W omawianym okresie przychód ten ma wzrosnąć z 970 milionów do 5,6 miliarda dolarów.

grafika

Analitycy szacują, że użytkownicy smartfonów w zdecydowanej większości preferują darmowe od płatnych aplikacji. W 2011 roku 96 proc. wszystkich aplikacji na smartfony zostało pobranych bezpłatnie.

Najszybciej rozwijającym się segmentem omawianego rynku, który wkrótce ma go zdominować, są aplikacje oferowane w modelu "freemium", gdzie można je pobierać za darmo, a płaci się za dodatkowe usługi lub wirtualne przedmioty w samych aplikacjach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały