Machina się tabloidyzuje

Nowa okładka, zmieniony format i całkiem nowa cena – to pierwsze zmiany, które rzucają się w oczy w nowym wydaniu magazynu "Machina". Listopadowy numer magazynu właśnie trafia na rynek, dając początek zmianom, które powinny sprawić, że w nowym roku otrzymamy zupełnie nową "Machinę".

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Nowa "Machina" już na pierwszy rzut oka różni się od wcześniejszych numerów. Poza lekko poprawionym logo, magazyn ma inny format, inny papier i jest szyty. Inaczej także zaprojektowana została okładka. Oprócz gwiazdy numeru, którą w listopadzie jest Lady Gaga, w dolnej części pojawią się cztery okienka zapowiadające materiały, na które warto zwrócić uwagę. Na górnym pasku okładki wybity jest plakat (kolejna nowość i powrót do najlepszej tradycji magazynów muzycznych) oraz nowa cena. Magazyn bez dodatków kosztuje 5 zł. Nie zmieniła się natomiast objętość magazynu, który liczy 96 stron + okładki.

W środku numeru jest zdecydowanie mniej materiałów całostronicowych i dłuższych, pojawia się natomiast dużo krótkich materiałów, co nadaje magazynowi bardziej dynamicznego charakteru. "Muzyka jest kategorią rynkową stosunkowa trudną do monetyzacji. Z jednej strony, wszyscy słuchają muzyki, z drugiej - media muzyczne, MTV, MySpace, ale także wytwórnie fonograficzne borykają się z trudnościami finansowymi" – mówi Michał M. Lisiecki, prezes Zarządu Platformy Mediowej Point Group. – "Zdecydowaliśmy się na  odważną i agresywną zmianę, której finał czytelnicy zobaczą w roku 2011. Wierzę, że "Machina" jako brand ma w sobie ogromy potencjał, który można wykorzystać". Lisiecki przypomina, że wkrótce po wznowieniu przez PMPG wydawania "Machiny”, w 2007 r., magazyn był w pierwszej dziesiątce najlepiej zarabiających magazynów w Polsce.

W nowym layoucie w listopadzie "Machina" prezentuje całkiem subiektywny przegląd pretendentek do tytułu królowej pop – pod znamienitym tytułem „A gdyby Lady Gaga nie istniała?”. Czy Madonna nadal dzierży berło królowej, dlaczego Beyonce nie konkuruje z Gagą, czy Christina Aquilera i Britney Spears już wypadły z gry…? Ponadto w nowej "Machinie" – nowe oblicze folku, czyli koniec z Mazowszem i cepeliadą, nadchodzi prawdziwa muzyka Słowian, Wikingów, Celtów…

Zmiany wprowadzone w listopadowym numerze "Machiny” są początkiem zmian, które w ciągu trzech miesięcy mają całkowicie odmienić magazyn. W warstwie merytorycznej miesięcznik wraca do korzeni i będzie skoncentrowany przede wszystkim na muzyce. Pojawią się nowe rubryki muzyczne. W warstwie graficznej nowa "Machina" ma przypominać serwis internetowy albo … tabloid. "Bawimy się formą tabloidu przy zupełnie nietabloidowych treściach. Wykorzystujemy layout internetowy na papierze. Takie są światowe tendencje, a my nie mamy powodu, żeby pozostawać poza nimi"– mówi o zmianach Piotr Metz, redaktor naczelny "Machiny"

Internetowy layout to nie jedyny krok "Machiny" w stronę nowych technologii. Po Nowym Roku pojawi się również zupełnie nowy serwis internetowy magazynu oraz wersja magazynu na iPada i inne tablety.  

A już w grudniu pojawi się 16-stronicowy dodatek do tygodnika WPROST sygnowany przez "Machinę". Dodatek będzie się ukazywał raz w miesiącu i ma być rodzajem muzycznego przewodnika po nowościach, płytach i trendach muzycznych.

"Machina" to muzyczny magazyn popkulturalny. Ukazuje się od 13 lat. Grupą docelową "Machiny” są osoby w wieku 20-34 lata, zainteresowane muzyką, aktywne, poszukujące nowych doświadczeń, niezależne i demonstrujące swój indywidualizm. Wydawcą "Machiny" jest Media Point Group, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group.

PMPG SA (GPW: POINTGROUP, PGM) spółką działającą w segmencie medialnym i wydawniczym. Wśród wydawanych przez PMPG SA i jej spółki zależne tytułów są również m.in. najstarszy polski magazyn filmowy FILM, oraz magazyn studencki "?dlaczego". Pod koniec grudnia 2009 r. PMPG nabyła 80 proc. udziałów w AWR "WPROST", spółce wydającej tygodnik "WPROST".

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów