Maciej Wicha dyrektorem w Eyeo, będzie odpowiadać za relacje z wydawcami

Maciej Wicha, były zastępca dyrektora segmentu internetowego w Agorze objął stanowisko dyrektora w firmie Eyeo będącej producentem Adblocka Plus, narzędzia do blokowania reklam w internecie. Wicha będzie odpowiadał za relacje firmy z wydawcami.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Maciej Wicha dyrektorem w Eyeo, będzie odpowiadać za relacje z wydawcami
Maciej Wicha

Maciej Wicha od 2001 r. był związany z Agorą i w swojej karierze był tam m.in. szefem rozwoju biznesu, dyrektorem wydawniczym pionu internet oraz szefem serwisów informacyjnych i społecznościowych.

W 2009 r. został dyrektorem ds. partnerstw i rozwoju biznesu w segmencie internet, a do jego zadań należało stworzenie zespołu reporterskiego wideo zajmującego się produkcją treści do internetu.

W kwietniu 2015 r. Wicha objął funkcję wicedyrektora segmentu internetowego w Agorze i był odpowiedzialny za strategię monetyzacji serwisów z grupy Gazeta.pl, a także za przychody segmentu internet oraz dalszy rozwój działów sprzedaży Gazeta.pl. Z końcem listopada br. Wicha po 16 latach odszedł z Agory zapowiadając wówczas, że zdecydował się przyjąć inną, atrakcyjną zawodowo propozycję.

Teraz okazało się, że od 1 grudnia br. Wicha został dyrektorem ds. relacji z wydawcami w firmie Eyeo, która jest właścicielem Adblocka Plus, najpopularniejszej na rynku wtyczki służącej do blokowania reklam na stronach internetowych.

Eyeo ani Wicha nie ujawniają na razie w szczegółach jakie najważniejsze zadania do wykonania staną przed nowym dyrektorem, jednym z nich może być jednak poprawa obecnych stosunków na linii wydawcy - producent Adblocka Plus.

Eyeo od dawna prowadzi spory z internetowymi mediami i branżą reklamową, które tracą na powszechnym korzystaniu przez użytkowników z narzędzi blokujących reklamy (w Polsce oprogramowanie blokujące reklamy powstrzymuje 46 proc. wyświetleń, a globalnie wartość zablokowanych odsłon osiągnie 42 mld dol.).

Część walki pomiędzy Eyeo a wydawcami przeniosła się na grunt sądowy, jednak tutaj producent Adblocka Plus okazywał się zwycięzcą – w połowie ub.r. sąd w Kolonii stanął po stronie Eyeo w procesie wytoczonym przez Axel Springer, firma uzyskała też korzystne orzeczenie w sporze z wydawcą „Der Spiegel”. Ostatnio Eyeo prowadzi ostrą rywalizację z Facebookiem po tym, jak w Adblocku Plus pojawiła się opcja blokowania reklam nie tylko na stronach internetowych, ale także w serwisach i aplikacjach społecznościowych.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"