Mądrze ustalane opłaty za mobilny Internet mogą znacznie zwiększyć zadowolenie klientów

  • Ericsson ConsumerLab publikuje raport „Rozsądny mobilny dostęp szerokopasmowy”  (Smarter Mobile Broadband), z którego wynika, że mądre zarządzanie mobilnym Internetem i naliczanie opłat może znacznie poprawić jakość obsługi klientów, a jednocześnie zapewnić przychody operatorom
  • Badanie, które dotyczyło korzystania z Internetu za pomocą telefonów komórkowych, objęło ponad 2300 osób w czterech krajach — USA, Wielkiej Brytanii, Indonezji i Brazylii
  • 40-45% respondentów podało, że częściej korzystaliby z Internetu za pomocą swoich urządzeń mobilnych, gdyby mieli dostęp do większej szybkości
  • Dla użytkowników mobilnego Internetu najważniejszymi argumentami przy wyborze określonego planu taryfowego są jakość i pokrycie sieci, ceny usług transmisji danych oraz zrozumiałość struktury opłat za przesyłanie danych

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Dział Ericsson ConsumerLab zbadał, czy mądrze ustalane taryfy i lepsze zarządzanie mobilnym Internetem może zwiększyć zadowolenie klientów i równocześnie zapewnić przychody operatorom. Raport „Smarter Mobile Broadband” jest oparty na wywiadach z 2300 użytkownikami mobilnego Internetu w wieku od 16 do 59 lat w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Indonezji i Brazylii.

Z badania wynika, że najważniejszymi powodami wyboru przez użytkowników mobilnego Internetu określonego planu taryfowego są jakość i pokrycie sieci, ceny usług transmisji danych, oraz zrozumiałość struktury opłat za przesyłanie danych. Raport pokazuje także różnice w sposobie reagowania respondentów na koncepcje zarządzania ruchem i naliczania opłat. Pewne elementy okazały się atrakcyjne na wszystkich rynkach, podczas gdy inne tylko na niektórych, co świadczy, że atrakcyjność ofert i planów taryfowych jest różna w różnych krajach świata.

Cecilia Atterwall, dyrektor Ericsson ConsumerLab, powiedziała: „Na to, jak użytkownicy oceniają spersonalizowaną, dynamiczną ofertę, którą umożliwia inteligentniejsze zarządzanie ruchem i naliczanie opłat, mają wpływ ich wcześniejsze doświadczenia. Użytkownicy z Wielkiej Brytanii i USA, którzy mają doświadczenie z planami bez ograniczeń, podchodzą ostrożniej do przechodzenia na plany zróżnicowane. Jest tak dlatego, że nie są przyzwyczajeni do konieczności myślenia o swoich zachowaniach online. Jednakże na największych rynkach usług opłacanych z góry — w Brazylii i Indonezji — koncepcje te są postrzegane bardziej pozytywnie. Klienci na tych rynkach są przyzwyczajeni do płacenia za to, co wykorzystują, i doładowywania w razie potrzeby, nie uważają więc tego za uciążliwe ograniczenie aktualnego planu”.

Jak pozyskiwać nowych klientów

Wielu operatorów boryka się z problemem, w jaki sposób przyciągać nowych klientów, a także jak skłonić dotychczasowych użytkowników do intensywniejszego korzystania z usług.  Raport wskazuje kilka możliwych rozwiązań: 40-45% respondentów podało, że częściej korzystaliby z Internetu za pomocą swoich urządzeń mobilnych, gdyby mieli dostęp do większej szybkości; 30-45% powiedziało, że głównym czynnikiem, który mógłby zwiększyć wykorzystanie Internetu, jest obniżenie opłat  za transmisję danych; 30-40% powiedziało, że ważny jest również dłuższy czas pracy akumulatora telefonu komórkowego; 30-40% powiedziało, że na korzystanie z Internetu ma także wpływ pokrycie sieci. Wielu użytkowników wyraża też niezadowolenie z płacenia za plan, który nie jest w pełni wykorzystywany. Preferowaliby oni bardziej spersonalizowane plany taryfowe.

Różnice lokalne

Badanie ujawniło także występujące w tych czterech krajach różnice w podejściu do różnych koncepcji naliczania opłat. Dla użytkowników w Brazylii najważniejsza jest możliwość wyboru i płacenia za określone usługi, natomiast w Indonezji bardziej liczy się duża szybkość. W USA i Wielkiej Brytanii jednym z dwóch najbardziej atrakcyjnych czynników jest możliwość kontrolowania kosztów transmisji danych w trakcie roamingu.

„Jest oczywiste, że bardziej zaawansowane telefony zachęcają do częstszego korzystania z mobilnego Internetu. Przewidujemy, że w wyniku szybkiego upowszechnienia się smartfonów na wszystkich rynkach coraz więcej użytkowników będzie przechodzić na bardziej zaawansowane wykorzystywanie danych, a przeglądanie Internetu w drodze stanie się naturalnym elementem codziennego życia” — mówi Cecilia Atterwall.

Ponadto raport wskazuje, że jednym ze sposobów przekonania klienta do inteligentnego naliczania opłat, a jednocześnie zachęcenia go do bardziej intensywnego korzystania z usług, jest tworzenie wartości krok po kroku. Użytkownicy, którzy mają plan taryfowy z nieograniczonym dostępem do określonych usług, silnie związanych z ich codziennym życiem, nie będą odczuwali ograniczeń w korzystaniu z nich. Usługi, które powinny być włączone do planów bez ograniczeń, są różne w zależności od kraju: dla użytkowników w USA i Wielkiej Brytanii ważne są ogólne przeglądanie Internetu, e-mail, sieci społecznościowe, dostęp przez Wi-Fi i usługi udostępniania map. W Brazylii taki dostęp jest w znacznym stopniu wykorzystywany do przeglądania Internetu oraz kontaktów z sieciami społecznościowymi i przez komunikatory, natomiast w Indonezji najważniejsze są sieci społecznościowe.

Ericsson ConsumerLab – głos konsumenta

Ericsson ConsumerLab ma przeszło 15-letnie doświadczenie w badaniach ludzkich zachowań i wartości, w tym sposobów działania i myślenia dotyczących produktów i usług teleinformatycznych. Prezentuje unikatowe analizy trendów rynkowych i wśród konsumentów.

Pozyskuje wiedzę realizując globalny program badawczy oparty na corocznych wywiadach ze 100 000 osób w przeszło 40 krajach i ponad 10 wielkich aglomeracjach miejskich — które statystycznie odzwierciedlają opinie 1,1 miliarda ludzi. Stosowane są zarówno badania ilościowe, jak i jakościowe. Ankieterzy spędzają setki godzin z konsumentami należącymi do różnych kultur.

Aby być blisko rynku i konsumentów, dział Ericsson ConsumerLab ma swoich analityków w większości regionów w których firma Ericsson jest obecna, dzięki czemu doskonale rozumie globalny rynek teleinformatyczny i związane z nim modele biznesowe.

Wszystkie raporty ConsumerLab można znaleźć pod adresem www.ericsson.com/consumerlab.

O firmie Ericsson Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzystają ponad 2 miliardy abonentów.

Działamy w 180 krajach i zatrudniamy przeszło 100 000 pracowników. Forma Ericsson założona w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele