Marketing w zasięgu MŚP

Mocno ograniczone finanse i czas, niski poziom wiedzy marketingowej, niewielki wpływ na rynek – wszystko to powoduje, że firmy z sektora MŚP bagatelizują działania wizerunkowe czy marketingowe, co wstrzymuje ich rozwój. Dlatego właśnie powstało narzędzie edukujące i pomagające małym firmom zadbać o wizerunek, kontakty i sprzedaż, a freelancerom i małym agencjom zdobyć klientów.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Lightblue (więcej: http://www.youtube.com/watch?v=7wy6ohRHRC8) to wirtualne miejsce spotkań, dyskusji, zawierania umów i współpracy firm MŚP z podmiotami świadczącymi usługi marketingowe, reklamowe, promocyjne, komunikacyjne etc. Platforma umożliwia realizację procesów marketingowych od A do Z. W efekcie firma, która nawet sama nie wie, czego potrzebuje, otrzymuje gotowy produkt dostosowany do swoich realnych potrzeb.

Narzędzia takie jak to wydają się o tyle potrzebne, o ile firmy z sektora MŚP wciąż niechętnie uczestniczą w wydarzeniach branżowych i targach (choć tendencja ta powoli wydaje się przełamywać), przez co ich kontakty z firmami lub osobami świadczącymi usługi marketingowe są ograniczone. Ponadto firmy nie mają odpowiedniej wiedzy, która pozwoliłaby im na adekwatne wykorzystanie potencjału reklamy, PR-u czy marketingu.

Na rynku można zaobserwować pewną tendencję: firmy z sektora MŚP nie mają okazji (ani często możliwości) do kontaktów z marketingowcami, którzy swoje oferty kierują w stronę dużych klientów. Przez to ceny usług są wysokie, toteż małe przedsiębiorstwa samodzielnie próbują działać marketingowo lub reklamowo, często z fatalnymi skutkami.

Lightblue to 8 modułów, które obu stronom – zleceniodawcom i zleceniobiorcom – pomagają realizować poszczególne etapy procesów marketingowych i unikać tych kiepskich efektów samodzielnych działań. Przede wszystkim jednak ułatwiają wzajemną komunikację i współpracę.

E-learning to zestaw praktycznej wiedzy, która ma pomóc odnaleźć się marketingowym laikom. Kolejne moduły badają ich realne potrzeby marketingowe, kreują zamówienia sugerując różne możliwości i rozwiązania, organizują przetargi, tworzą umowy handlowe między stronami oraz udostępniają miejsce wspólnej pracy i zarządzania projektem. Sami marketingowcy mają okazję prezentować swoje portfolio, a klienci wybierać na ich podstawie zleceniobiorców.

Na początku w ramach Lightblue będą realizowane podstawowe produkty marketingowe, takie jak strona WWW, corporate identity, reklama oraz projektowanie, jednak z czasem przewiduje się jeszcze bardziej zaawansowane rozwiązania. Z uwagi na wspomnianą niewiedzę marketingową platforma będzie zawierała aktualizowaną bazę wiedzy oraz aktualności z branży, co w połączeniu z resztą modułów być może w pewnym stopniu zmieni tendencję rynku i usprawni działania marketingowe wśród firm MŚP.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu