Marki luksusowe sprzedały w ubiegłym roku towary za 217 mld dolarów. Liderem Louis Vuitton

100 największych firm z sektora dóbr luksusowych w minionym roku obrotowym (zakończonym najpóźniej 30 czerwca 2017 r.) sprzedały produkty o wartości 217 mld dolarów. To o 1 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z raportu Deloitte.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Marki luksusowe sprzedały w ubiegłym roku towary za 217 mld dolarów. Liderem Louis Vuitton

57 ze 100 największych spółek z sektora dób luksusowych zwiększyło sprzedaż w ubiegłym roku obrotowym. Zysk całej setki firm wzrósł zaś o 8,8 proc. Średnia wartość przychodów przypadająca na spółkę wynosiła 2,2 mld dolarów. Aby znaleźć się w zestawieniu należało osiągnąć minimum 211 mln dolarów. 22 firmy z zestawienia osiągnęły dwucyfrowy wynik, a blisko jedna trzecia ze 100 zanotowała wzrost przychodów.

– Kondycja branży dóbr luksusowych zależy od wielu czynników, w tym również geopolitycznych, które mają ogromny wpływ na turystykę. Jednak przewidujemy, że sektor ten będzie osiągał coraz lepsze wyniki, tym bardziej, że w ostatnich miesiącach producenci i sprzedawcy dóbr luksusowych zrobili wiele, by przekonać do siebie młodszych konsumentów – mówi Wojciech Górniak, dyrektor, lider obszaru strategii i transformacji cyfrowych oraz zespołu ds. sektora dóbr konsumenckich, Deloitte.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklama-online-dobr-luksusowych-raport ##

LVMH na szczycie

W minionym roku obrotowym pierwsze miejsce wśród 100 największych producentów dóbr luksusowych ponownie zajął francuski koncern LVMH, w którego portfolio znajdują się m.in. Louis Vuitton czy Marc Jacobs. Na podium znalazł się także koncern kosmetyczny Estée Lauder oraz producent m.in. biżuterii i zegarków Compagnie Financiere Richemont. Pierwsza dziesiątka zanotowała wzrost 0,6 proc. i 10 wygenerowała w sumie 47,2 proc. sprzedaży całej pierwszej setki.

Najszybciej rozwijającą się firmą w branży dóbr luksusowych jest Canada Goose Holdings Inc., której przychody w ciągu roku wzrosły o 38,8 proc., a w latach 2014-2016 o 36 proc. Drugie miejsce zajął duński producent biżuterii Pandora.

Najwięcej spółek w zestawieniu to tradycyjnie producenci ubrań i butów (38 firm). Największy wzrost sprzedaży zanotowali natomiast producenci kosmetyków i perfum (o 7,6 proc.). Z kolei najwyższą rentowność sprzedaży osiągnęły tradycyjnie firmy oferujące różnorodny asortyment dóbr luksusowych (11,4 proc.).  

W pierwszej setce rankingu Deloitte najliczniej reprezentowane są firmy z Włoch (24), USA (13) oraz Wielkiej Brytanii (10 firm). Włoscy producenci odpowiadają jednak za zaledwie 15,6 proc. przychodów ze sprzedaży dóbr luksusowych. Są to przede wszystkim dużo mniejsze firmy rodzinne, w których średnia wartość sprzedaży dóbr luksusowych wynosi 1,4 mld dolarów. Największy udział w sprzedaży mają firmy francuskie (24,3 proc.) oraz amerykańskie (20,1 proc.). Jednak największy wzrost rok do roku zanotowały firmy z Hiszpanii (o 6,2 proc.).
 

grafika

Nowe rynki, konsumenci i narzędzia komunikacji

Raport Deloitte pokazuje, że w tym roku po raz pierwszy za ponad połowę globalnej sprzedaży ubrań i butów będą odpowiadały kraje Azji, Ameryki Łacińskiej, Afryki i Bliskiego Wschodu. Coraz większą uwagę branża marek luksusowych będzie zwracała na młodszych konsumentów, z pokoleń Y i Z. Do 2025 r. przedstawiciele tych generacji będą stanowić ponad 40 proc. klientów sklepów z dobrami luksusowymi, w porównaniu z około 30 proc. w 2016 r.

Z tego powodu, brandy luksusowe coraz chętniej otwierają się na media społecznościowe, zwłaszcza Instagrama. - Popularne "lajki'', obserwowanie, komentowanie i udostępnianie postów umacnia relację między klientem a marką. Uczestnicy rynku dóbr luksusowych, mimo swoich początkowych obaw, przekonali się, że muszą być tam, gdzie są ich odbiorcy – mówi Wojciech Górniak.

Zdaniem ekspertów Deloitte, coraz częściej gracze na rynku dóbr luksusowych sięgają po nowoczesne technologie, w tym sztuczną inteligencję, wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość (Augmented Reality). Marki luksusowe, chcąc ułatwić zakupy online, używają AR, dzięki której konsumenci wizualizują i próbują nowych produktów w domu przed dokonaniem zakupu.

– Do tej pory niewiele luksusowych marek stworzyło aplikację na bazie AR. Przyjęcie tej technologii dla całego sektora nie jest tak szybkie jak się spodziewano. Mimo tego, świadomość producentów dóbr luksusowych rośnie i zdają sobie oni sprawę, że cyfrowa transformacja w technologii detalicznej może zwiększyć popyt na ich produkty – dodaje Wojciech Górniak.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/blockchain-co-daje-dla-marek-luksusowych ##

Fuzje i przejęcia na rynku dóbr luksusowych

W sektorze dóbr luksusowych eksperci Deloitte odnotowali dużą aktywność związaną z fuzjami i przejęciami. Jednym z najbardziej aktywnych graczy na rynku M&A był koncern LMVH, który przejął 80 proc. udziałów w firmie Rimowa. W tym samym roku obrotowym firma sprzedała markę Donna Karan, która trafiła do amerykańskiej grupy G-III. Z kolei firma Estée Lauder nabyła dwie szybko rosnące marki makijażowe – Too Faced i BECCA. Aktywne na rynku M&A były również Richemont, Luxottika oraz Tommy Hilfiger.

– Sektor dóbr luksusowych nadal jest bardzo aktywny, jeżeli chodzi o fuzje i przejęcia. W wielu branżach mamy teraz do czynienia z dezinwestycjami, dzięki którym firmy koncentrują się na swojej podstawowej działalności. W tym sektorze trend jest dokładnie odwrotny. Największe sukcesy odnoszą ci, którzy mają w swej ofercie zarówno ubrania, buty, biżuterię, kosmetyki, a nawet luksusowe alkohole. Przykładem jest właśnie koncern LVMH, w skład którego wchodzi kilkadziesiąt marek – mówi Katarzyna Sermanowicz-Giza, dyrektor w dziale doradztwa finansowego Deloitte.

Raport „Global Powers of Luxury Goods 2018. Shaping the future of the luxury industry” skupia się na czterech szeroko pojmowanych kategoriach dóbr luksusowych: ekskluzywnej odzieży, torebkach i akcesoriach, biżuterii i zegarkach oraz kosmetykach i perfumach. W raporcie nie uwzględnia się luksusowych samochodów, podróży i obsługi turystycznej, łodzi i jachtów, sztuki i kolekcjonerstwa oraz luksusowych win, wódek i koniaków.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"