Niepotwierdzone oficjalnie informacje na temat możliwej sprzedaży Mashable ujawnił dziennik „The Wall Street Journal” powołując się na własne źródła znające kulisy sprawy.
Według doniesień założona i kierowana przez Pete’a Cashmore’a spółka Mashable, wydawca znanego serwisu technologiczno – lifestyle’owego o tej samej nazwie testuje możliwości sprzedaży platformy i zdobycia tą drogą inwestora do dalszego rozwoju.
„WSJ” opierając się na rozmowach z anonimowymi pracownikami Mashable ujawnia, że najbardziej zaawansowane rozmowy toczą się obecnie z niemieckim koncernem medialnym ProSiebenSat.1, choć na liście wymienia się także Viacom.
Mashable w ub.r. postanowił zdecydowanie postawić na treści wideo w swoim serwisie zwalniając m.in. 30 pracowników związanych z tworzeniem tradycyjnych tekstowych treści. „WSJ” zaznacza jednak, że poważne inwestycje serwisu w segment wideo mogły przerosnąć jego możliwości. Co prawda w ub.r. spółka zanotowała 42 mln dol. przychodów (wzrost o 36 proc. rok do roku), jednak wykazała stratę netto na poziomie 10 mln dol., która w br. może okazać się o wiele wyższa. Dlatego serwis chce szukać dróg dalszego rozwoju w sprzedaży serwisu i oparciu się o dużego inwestora.

Według nieoficjalnych informacji w ub.r. wycena Mashable wynosiła 250 mln dol., obecnie zaś może sięgać 300 mln. Na razie jednak nie wiadomo czy potencjalni inwestorzy zgodzą się zapłacić taką lub przybliżoną kwotę za amerykański serwis.











