Na rynku stopniowo rośnie oferta produktów, w których tradycyjne mięso jest zastępowane przez roślinne zamienniki. W 2019 r. fastfoodowa sieć KFC zaczęła serwować wegańską kanapkę „The Imposter". Tradycyjnego kotleta z kurczaka zastąpiono w niej quornem (suszona masa grzybowa z dodatkiem białka pozyskanego z ziemniaków) w charakterystycznej dla marki panierce.
Wegańskie burgery sprzedają także wybrane sieci handlowe. Kaufland ma w ofercie kanapkę Burger Beyond, składającą się z białka grochu. Własną linię wegeburgerów sprzedaje też Żabka. Bezmięsne produkty, w tym burgery, można również znaleźć w ofercie Lidla.
McDonald’s razem z Beyond Meat
Rynkowy trend rosnącego zainteresowania wegańskimi alternatywami dla potraw mięsnych już pewien czas temu dostrzegła także sieć McDonald’s.

W listopadzie 2020 r. McDonald’s potwierdził wprowadzenie do oferty kanapki o nazwie McPlant, w której rolę mięsa przejmą odpowiednio przygotowane surowce pochodzenia roślinnego. Pomimo tego zabiegu wegańskie burgery mają smakiem przypominać swoje tradycyjne odpowiedniki.
McDonald’s zapowiedział, że McPlant pojawi się w menu w 2021 r., zaś firma ma pracować nad autorską recepturą i składem dania.
Teraz ujawniono, że w swoich planach wprowadzenia roślinnych kanapek McDonald’s będzie jednak korzystał ze wsparcia zewnętrznego partnera. Chodzi o firmę Beyond Meat, która zajmuje się wytwarzaniem roślinnych zamienników mięsa. Beyond Meat jest dostawcą swoich produktów dla kilku dużych sieci handlowych oraz rosnącej liczby fast foodów.
Zgodnie z informacjami podanymi przez CNN McDonald’s i Beyond Meat podpisały trzyletnie porozumienie, w ramach którego Beyond Meat stanie się największym dostawcą zamienników mięsa dla amerykańskiej sieci restauracyjnej.

Czytaj także: Wegański przewrót w menu IKEA
Zgodnie z zapowiedzią współpraca pomiędzy McDonald’s a Beyond Meat nie ograniczy się jedynie do burgerów. W przyszłości partnerzy zamierzają zaoferować klientom także dania składające się z roślinnych zamienników mięsa drobiowego czy wieprzowiny.
W rozmowie z CNN przedstawiciel McDonald’s wyjaśnił, że dzięki nowej umowie sieć będzie mogła znacząco zwiększyć możliwość wyboru dla klientów, zaś wprowadzenie do oferty wegańskich alternatyw w menu jest naturalnym krokiem w pożądanym kierunku zmian w zwyczajach żywieniowych na świecie.
Na razie nie podano żadnego konkretnego terminu w jakim McPlant miałby pojawić się w McDonald’s, nie wiadomo też czy będzie on dostępny od razu we wszystkich restauracjach sieci (na świecie jest ich ponad 37 tys., w Polsce 435).

Porozumienie z McDonald’s nie jest ostatnio jedyną podobną umową podpisaną przez Beyond Meat. Firma ma się stać także wiodącym dostawcą roślinnych surowców dla KFC, Taco Bell i Pizza Hut, restauracji należących do koncernu Yum Brands.











