Media informacyjne zdominowały TikToka. Polsat przed Netflixem

We wrześniu rankingi najbardziej angażujących i najchętniej oglądanych filmów na platformie TikTok zdominowały media informacyjne - wynika z analizy Sotrendera.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Media informacyjne zdominowały TikToka. Polsat przed Netflixem
Goniec.pl jest liderem na TikToku

Z raportu Sotrendera wynika, że najbardziej angażującym profilem na TikToku we wrześniu był Goniec. Profil utrzymał pozycję lidera, osiągając 8,11 mln interakcji, czyli o 1,82 mln więcej niż miesiąc wcześniej.

Na drugim miejscu znalazł się Super Express, który zakończył miesiąc z wynikiem 4,46 mln interakcji. W porównaniu do sierpnia to jednak spadek o 1,23 mln, co pokazuje, że utrzymanie dynamiki wzrostu zaangażowania organicznego na dłuższą metę nie jest łatwe. Podium zamykają należące do Polsatu Wydarzenia 24, które odnotowały 4,33 mln interakcji (+0,39 mln).

Z kolei Polsat i Netflix Polska, dzięki silnemu wsparciu treściami sponsorowanymi znacząco poprawiły swoje wyniki. Polsat podniósł wynik o 2,93 mln do poziomu 3,58 mln interakcji, a Netflix aż o 2,25 mln, kończąc wrzesień z 3,52 mln interakcji. Oba profile pokazują, jak duże znaczenie w walce o zaangażowanie ma inwestowanie w promocję treści.

mat.pras.
mat.pras. © Licencjodawca

Lidl nadal z największą liczbą odtworzeń

We wrześniu pod względem liczby odtworzeń na TikToku zdecydowanie dominowały Lidl Polska i Goniec. Profil Lidla osiągnął 156 mln wyświetleń, notując wzrost o 39 mln względem sierpnia. Tuż za nim znalazł się Goniec z wynikiem 147 mln i jeszcze wyższym przyrostem – aż o 59 mln więcej niż miesiąc wcześniej.

Na trzecim miejscu uplasował się Super Express z 106 mln wyświetleń (+9 mln), który całość wyniku osiągnął organicznie. Zaraz za nim znalazł się Polsat, który dzięki dużemu wsparciu treściami sponsorowanymi odnotował spektakularny wzrost o 79 mln i zakończył miesiąc z 97 mln odtworzeń.

Stabilny trend wzrostowy utrzymują Wydarzenia24, które także całkowicie organicznie zanotowały 85 mln wyświetleń (+6 mln). Wysoki wzrost odnotowało też TVP Sport, które dzięki przyrostowi o 29 mln osiągnęło 47 mln.

Na drugim biegunie znalazł się Netflix Polska, który zakończył wrzesień ze spadkiem – 54 mln wyświetleń oznaczają aż o 27 mln mniej niż miesiąc wcześniej.

mat.pras.
mat.pras. © Licencjodawca

Polsat liderem rankingu najaktywniejszych

We wrześniu na czele zestawienia najaktywniejszych profili znalazł się Polsat, który opublikował aż 726 materiałów – to wzrost o 500 postów w porównaniu z sierpniem.

Drugie miejsce utrzymał Super Express z 590 publikacjami, ale tym razem zwiększył aktywność tylko symbolicznie, o 4 materiały. Trzecia pozycja przypadła profilowi Oficjalne Zero, który opublikowało 498 treści, co oznacza wzrost o 260 względem poprzedniego miesiąca.

Duży skok aktywności odnotowało też konto TVP Sport, które zwiększyło liczbę publikacji o 126, osiągając wynik 293 treści.

mat.pras.
mat.pras. © Licencjodawca

Super Express z najchętniej oglądanym wideo

Wrześniowy ranking najchętniej oglądanych filmów na TikToku zdominowały media informacyjne oraz marki retailowe. Na pierwszym miejscu znalazł się Super Express ze swoim materiałem o brutalnym ataku na Ukrainkę w USA, który zgromadził aż 31,6 mln wyświetleń.

Drugą pozycję zajęło wideo Gońca – relacja z zamachu na Charliego Kirka. Wideo odtworzone zostało 14,6 mln razy, co potwierdza ogromne zainteresowanie treściami newsowymi.

Na podium znalazła się również Biedronka z materiałem sponsorowanym dotyczącym swojej akcji promocyjnej, który zebrał ponad 14 mln wyświetleń.

Silną obecność w zestawieniu pokazał też Lidl, który znalazł się w gronie najpopularniejszych z aż trzema różnymi filmami. Wszystkie jego materiały były sponsorowane i przekroczyły próg 11 mln wyświetleń, a najlepszy z nich osiągnął wynik 12,3 mln.

mat.pras.
mat.pras. © Licencjodawca

Media zdominowały czołówkę najbardziej angażujących treści

We wrześniu ranking najbardziej angażujących postów otworzył Netflix. Wideo promujące trzeci sezon serialu "Wednesday" osiągnęło Activity Index na poziomie ponad 1,2 mln, co dało mu wyraźną przewagę nad konkurencją.

Tuż za nim znalazły się posty z czołowych pozycji zestawienia pod względem liczby odtworzeń: materiał Super Expressu zanotował Activity Index na poziomie 998 tys., a Goniec 490 tys.

W TOP6 znalazł się jeszcze kolejny post Gońca oraz publikacje Wydarzeń Polsatu oraz TVN24. To pokazuje, że we wrześniu na TikToku największe emocje i dyskusje generowały treści newsowe – i to wyłącznie organiczne.

mat.pras.
mat.pras. © Licencjodawca

Netlix nadal największym profilem

We wrześniu w czołówce największych kont na TikToku również nie doszło do większych zmian. Na pierwszym miejscu pozostaje Netflix z liczbą 1,9 mln obserwujących – to wzrost o kolejne 100 tys., który tylko umacnia jego pozycję lidera.

Wyróżnił się także profil Red Bull Polska, który jako czwarty przekroczył granicę miliona obserwujących.

Warto zauważyć też bardzo dobre tempo wzrostu Gońca. Profil powiększył społeczność o 62 tys. nowych obserwujących i zakończył miesiąc z wynikiem 809 tys., co plasuje go w gronie najszybciej rosnących kont we wrześniowym zestawieniu.

mat.pras.
mat.pras. © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów