Media Markt naruszył prawo

Rozpowszechniając nieprawdziwe informacje o planowanym zamknięciu swoich sklepów w Rzeszowie Media Markt naruszył prawo - uznał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Cezary Banasiński

masz
masz
Udostępnij artykuł:

W ocenie UOKiK działania spółki to przykład nagannych praktyk marketingowych.

27 sierpnia 2004 roku spółka Media Markt zamieściła w rzeszowskiej prasie, a także na kilku miejskich billboardach reklamy informujące o planowanym zakończeniu działalności w tym mieście. Z ich treści wynikało, że we wrześniu jedyny sklep tej sieci w Podkarpackiem zostanie zamknięty i w związku z tym rozpoczęto wyprzedaż towarów. Konsumentów zaproszono do skorzystania "po raz ostatni" z tanich zakupów. Dwa dni przed planowanym zakończeniem działalności opublikowano kolejne płatne ogłoszenie o ponownym otwarciu placówki, tłumacząc jednodniowe zamknięcie inwentaryzacją.

Informacje dotyczące zamknięcia sklepu Media Markt w Rzeszowie - zdaniem UOKiK - wprowadzały konsumentów w błąd, gdyż spółka nie udzieliła im prawdziwej i pełnej informacji. Według Urzędu, Media Markt celowo nie ujawnił rzeczywistych powodów zamknięcia sklepów, licząc na zwiększenie przychodów. Publikowane przez spółkę reklamy mogły bowiem spowodować, że konsumenci podejmowali decyzje o nabyciu niechcianego towaru.

Prezes UOKiK uznał działania spółki za naganne praktyki marketingowe naruszające zbiorowe interesy konsumentów i nakazał ich zaniechanie. Media Markt został także zobowiązany do złożenia oświadczenia, że podawał do publicznej wiadomości informacje wprowadzające w błąd.

Działania Media Markt już wielokrotnie były przedmiotem analiz UOKiK. Obecna decyzja jest analogiczną do wydanej w grudniu 2003 roku. Wówczas za sprzeczne z prawem UOKiK uznał postępowanie spółki, która rozpowszechniała nieprawdziwe, wprowadzające konsumentów w błąd informacje dotyczące planowanego zakończenia działalności w Lublinie oraz Szczecinie. Natomiast w styczniu bieżącego roku Urząd wszczął postępowanie w sprawie możliwości naruszenia dobrych obyczajów przez slogan "Nie dla idiotów" reklamujący placówki tej sieci w całym kraju. Z kolei we wrześniu 2004 roku Prezes UOKiK za nieprawdziwe uznał ulotki sieci Media Markt promujące kamerę analogową jako cyfrową.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"