Merlin Group z mniejszymi wpływami i stratą, dzięki nowej emisji akcji wykupił obligacje

W drugim kwartale br. Merlin Group, właściciel sklepów internetowych Merlin.pl, Topmall.ua, CDP.pl, Nieprzeczytane.pl, Profit24.pl, Smarkacz.pl i Mestro.pl, zanotował spadek przychodów sprzedażowych o 15,8 proc. do 9,33 mln zł, a jego strata netto zmalała z 5,4 do 2,89 mln zł. Dzięki środkom z nowej emisji akcji firma spłaciła trzy serie obligacji.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Merlin Group z mniejszymi wpływami i stratą, dzięki nowej emisji akcji wykupił obligacje

W sprawozdaniu Merlin Group tłumaczono, że zmniejszenie się wpływów firmy jest „jednoznacznie spowodowane ograniczonym kapitałem na zakup towarów, w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2019, w którym to Spółka dysponowała własnymi zapasami”.

Zwrócono uwagę, że przychody w drugim kwartale były o 803 tys. zł wyższe niż w pierwszym kwartale br. W konsekwencji w całym półroczu zmalały rok do roku o 39,2 proc. do 17,85 mln zł.

- Dzięki intensywnej pracy Zespołu oraz zastosowanym rozwiązaniom restrukturyzacyjnym i optymalizacyjnym, sytuacja biznesowa Grupy kapitałowej Emitenta poprawia się z każdym miesiącem. W kolejnych kwartałach spodziewamy się jeszcze lepszych efektów, które w znacznym stopniu przełożą się na poprawę wyniku finansowego - zaznaczono.

Koszty operacyjne Merlin Group zmalały mocniej od przychodów - w drugim kwartale o 24 proc. do 11,08 mln zł, a w całym półroczu o 40,4 proc. do 22 mln zł. W drugim kwartale wydatki na usługi obce zmniejszyły się z 3,25 do 2,46 mln zł, na wynagrodzenia - z 1,13 mln zł do 757,1 tys. zł, a na amortyzację - z 728,4 do 168,1 tys. zł.

W zeszłym kwartale firma na Merlin.pl wdrożyła chatbota. - Wdrożenie jest kontynuacją strategii Grupy mającej na celu wypracowanie modelu najwyższej jakości obsługi Klientów oraz minimalizacji sytuacji w których z powodu wzmożonej ilości zapytań, możliwości pracowników do natychmiastowego udzielania odpowiedzi są ograniczone. Chatbot będzie sukcesywnie wdrażany i rozwijany w kolejnych sklepach należących do Grupy w kolejnych kwartałach roku - zaznaczono w sprawozdaniu.

Ponadto firma zakończyła drugi z trzech etapów prac nad systemem marketing automation. - Jest to kluczowe wdrożenie z punktu widzenia maksymalizacji przychodów Grupy. Stały, spersonalizowany, a przede wszystkim zautomatyzowany system kontaktu z klientami daje Grupie Kapitałowej możliwość docierania z odpowiednim przekazem marketingowym do wyselekcjonowanej grupy odbiorców - uzasadniono.

Mniejsza strata Merlin Group, spłata obligacji

Mocniejszy spadek wydatków niż przychodów spowodował, że poprawiły się wskaźniki rentowności Merlin Group, przy czym nadal są ujemne. W drugim kwartale br. strata operacyjna zmniejszyła się rok do roku z 3,78 do 1,63 mln zł, a strata netto - z 5,4 do 2,89 mln zł. W całym zeszłym półroczu strata operacyjne zmalała z 7,03 do 3,97 mln zł, a strata netto z 10,3 do 6,84 mln zł.

grafika

Pod koniec czerwca Merlin Group zakończył subskrypcję nowej emisji swoich akcji. Czterech inwestorów (trzy firmy i osoba fizyczna) objęły 235,63 mln walorów, płacąc po 20 groszy za jeden. Tym samym firma pozyskała z emisji 47,12 mln zł.

Jednocześnie dostała zaliczki za akcje z nowej emisji: 31,19 mln zł od XZ i 12,93 mln zł od ATP FIZAN. Dzięki temu wykupiła przed czasem trzy serie obligacji: serię F8 za 7,22 mln zł (kapitał plus odsetki), F11 za 5,71 mln zł oraz F12 za 26,4 mln zł. Ponadto spłaciła spółce XZ 4,79 pożyczki zaciągniętej w połowie kwietnia.

W efekcie do zera zmalało rok do roku zadłużenie finansowe Merlin Group, które rok wcześniej w części krótkoterminowej wynosiło 30,26 mln zł z obligacji i 15,73 mln zł z kredytów i pożyczek, a w części długoterminowej 6,97 mln zł z obligacji i 3,73 mln zł z kredytów i pożyczek.

grafika

Merlin Group rozmawia z nowym inwestorem

Pod koniec kwietnia Merlin Group zaczął rozmowy z potencjalnym inwestorem strategicznym. Pod koniec lipca firma poinformowała, że powinny one zakończyć się w bieżącym kwartale.

- Pozyskanie nowego Inwestora strategicznego zapewni wsparcie dla dalszego rozwoju Emitenta (czyli Merlin Group - przyp.), w tym zabezpieczenia praw do marki merlin.pl oraz osiągnięcie maksymalnych korzyści z przeprowadzonych przez Zarząd działań restrukturyzacyjnych oraz stabilizujących pozycję Merlin Group S.A. na rynku - poinformowano w komunikacie giełdowym.

- Pozyskanie  nowego Inwestora Strategicznego pozwoli realizować najważniejsze plany handlowe Grupy, dotyczące maksymalizacji sprzedaży oraz marży. Trzeci kwartał z biznesowego punktu widzenia jest dla e-commerce drugim najważniejszym kwartałem w roku. Poza kampanią Back to School, którą planujemy realizować przy współpracy z zewnętrznymi partnerami, co pozwoli w miarę naszych możliwości, dać najlepsze możliwe efekty dla naszych sklepów - dodano w sprawozdaniu finansowym.

Prezesem firmy od końcówki marca ub.r. jest Anna Prymakowska (poprzednio Opala). Do zarządu powołano też wtedy Kamilę Barabasz, która zrezygnowała z tej funkcji na początku listopada. Natomiast w styczniu br. członkiem zarządu spółki została Agnieszka Wójcik.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele