Microsoft odbija się na rynku reklamy

Po drastycznym spadku z 2014 roku, w zeszłym roku przychód z reklam Microsoftu poszybował w górę o 20,8 proc., a w roku bieżącym nastąpi kolejny znaczący wzrost - prognozuje firma eMarketer.

km
km
Udostępnij artykuł:
Microsoft odbija się na rynku reklamy
fot. Shutterstock.com

W 2016 roku wpływy Microsoftu z reklam mają zwiększyć się o 15 proc., do blisko 3 miliardów dolarów. To jednak wciąż mniej niż w 2013 roku, a mniej więcej tyle samo co firmie udało się uzyskać jeszcze w roku 2012.

Dzięki obecnemu wzrostowi rośnie, chociaż powoli, udział koncernu z Redmond w globalnym rynku reklam w wyszukiwarkach online. W latach 2014-2015 zwiększył się on z 3 proc. do 3,3 proc., a w roku 2016 ma sięgnąć 3,4 proc. Dla porównania, udział lidera rynku Google ma w tym roku wynieść 55,2 proc., a chińskiej Baidu - 10,1 proc.

grafika

Lepsze wyniki Microsoft notuje w USA: 8,4 proc. udziału w rynku reklam w internetowych wyszukiwarkach i drugie miejsce za Google. Biorąc pod uwagę cały amerykański rynek reklam w przestrzeni cyfrowej, Microsoft jest trzeci, za Google i Facebookiem.

grafika

 

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech