„Sztuka wyboru” w spocie na Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego (wideo)

Narodowe Centrum Kultury z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego przygotowywało spot „Sztuka wyboru”, przekonujący do używania poprawnych form językowych. To kolejna odsłona akcji „Ojczysty - dodaj do ulubionych”.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
„Sztuka wyboru” w spocie na Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego (wideo)

30-sekundowa reklama prezentuje wybrane, codzienne sytuacje życiowe, w których posługujemy się językiem polskim. W kolejnych ujęciach widać szkolną salę, rozmowę nastolatki ze znajomym, młodych rodziców z małym dzieckiem. Do każdej z nich dobrano sformułowania, które często są używane w niepoprawnych formach.

Spot pokazuje, jak brzmią wzorcowo - "jest napisane", "wyłączone", "wziąć". Film wieńczy hasło "Życie to sztuka wyboru. Wybieraj mądrze, posługuj się poprawną polszczyzną".

Spot przygotowano w ramach kampanii społeczno-edukacyjnej „Ojczysty - dodaj do ulubionych”. Powstał w oparciu o zwycięską pracę konkursową 18-letniej Weroniki Kubas - zwyciężczyni ogólnopolskiego konkursu na scenariusz.

Kampania „Ojczysty - dodaj do ulubionych” jest prowadzona przez Narodowe Centrum Kultury od 2012 r. Jej celem jest kształtowanie świadomości językowej Polaków i propagowanie dbałości o poprawność polszczyzny. W 2014 w reklamie użyto postaci Miłosłowa Ojczystego i pacjentki Masakra. W ubiegłym roku akcja zachęcała do używania w tekstach polskich znaków diakrytycznych.

Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego obchodzony jest 21 lutego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela