Ministerstwa szykują kodeks dobrych praktyk sponsoringowych dla spółek Skarbu Państwa

Ministerstwo Sportu i Turystyki wspólnie z Ministerstwem Skarbu Państwa pracują nad kodeksem dobrych praktyk sponsoringowych dla spółek z udziałem Skarbu Państwa. Szczegóły mają przedstawić wkrótce.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

O pracach nad kodeksem dobrych praktyk sponsoringowych dla spółek z udziałem Skarbu Państwa poinformował minister sportu Witold Bańka, który był w poniedziałek gościem w programie „Jeden na jeden” w TVN24.

Nawiązując do wygranej polskich piłkarzy w meczu z Irlandią Północną minister Bańka mówił o tym, że sukces sportowy przekłada się na zainteresowanie sponsorów, bo tworzy pozytywny klimat wokół sportu. Przyznał, że w przypadku polskiej piłki nożnej raczej o braku finansowania ze strony sponsorów nie można mówić. Podkreślił jednak, że są dyscypliny sportowe, które z powodu braku sponsorów są niedofinansowane, a przez to nie mogą się rozwijać. - Kodeks dobrych praktyk sponsoringowych ma uporządkować kwestie wsparcia poszczególnych klubów i dyscyplin sportowych przez spółki Skarbu Państwa – powiedział Witold Bańka. Dodał, że zawarte w nim zapisy mają zapewnić tym dyscyplinom sportowym uzyskanie takiego wsparcia. Szczegółów kodeksu jednak nie podał. Poinformował, że zostaną wkrótce zaprezentowane.

Również biuro prasowe Ministerstwa Sportu i Turystyki odmówiło udzielenia serwisowi Wirtualnemedia.pl bliższych informacji na ten temat. Przekazało nam jedynie, że o wszystkim poinformuje dziennikarzy na konferencji prasowej, którą wkrótce zorganizuje. Także biuro prasowe Ministerstwa Skarbu pozostawiło nasze pytania bez odpowiedzi. Wiadomo jedynie, że zawarte w kodeksie zapisy nie będą aktem prawnym czy zbiorem zakazów lub nakazów regulujących wspieranie sportu. Ma to być zbiór zasad - wskazówek dotyczących sponsorowania sportu przez spółki Skarbu Państwa.

Z szacunków Pracodawców RP wynika, że w 2015 roku nakłady na sponsorowanie imprez i klubów sportowych wyniosły blisko 4 mld zł. Większość tych kwot pochodziła od spółek Skarbu Państwa. Wśród państwowych firm największymi sponsorami są m.in. PKN Orlen i Polska Grupa Energetyczna.

Przypomnijmy, że w 2009 roku minister skarbu państwa wprowadził tzw. Zarządzenie Nr 5 w sprawie zasad prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa. Obowiązuje ono do dziś. Celem jego wprowadzenia było ustanowienie jasnych i czytelnych zasad sponsoringu w spółkach z udziałem Skarbu Państwa. W dokumencie wyodrębniono trzy grupy, których mogą dotyczyć umowy sponsoringowe: sport kwalifikowany, sport amatorski i pozostałe obszary (kultura, sztuka, akcje społeczne i proekologiczne).

Zgodnie z zawartymi w nim zapisami, przygotowując finansowanie sportu kwalifikowanego zarząd musi zaprezentować plan działań sponsoringowych, profesjonalną analizę rynku medialnego, w tym analizę efektywności działalności sponsoringowej, szacując z jednej strony koszty (proponowany budżet), a z drugiej efekty, czyli wpływ na relacje ze środowiskami ważnymi z punktu widzenia spółki, odbiór medialny, wzrost rangi marki, zyski ze sprzedaży, wzrost wartości firmy etc. Plan przedsięwzięcia powinien zawierać także analizę porównawczą z podmiotami sektora prywatnego opracowaną m.in. w oparciu o informacje pozyskane z rynku mediów. Plan musi uzyskać akceptację rady nadzorczej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"