Informacji o wydatkach na promocję i kampanie informacyjne Ministerstwo Finansów udzieliło w odpowiedzi na interpelację poselską grupy posłanek i posłów: Michała Gramatyki, Pauliny Hennig-Kloski, Joanny Muchy, Mirosława Suchonia, Pawła Zalewskiego i Tomasza Zimocha.
Najwięcej w 2022 roku resort finansów wydał na promocję w Polsacie - 4 562 387,37 zł - podliczył analityk Radosław Karbowski. W TVP wydatki wyniosły 1 299 997,10 zł, a w RepublikaTV 375 356,95 zł.
Łącznie na promocję w Polsacie TVP i TV Republika Ministerstwo Finansów wydało 6 237 741,42 zł.

W telewizji w 2022 roku promowano spotami m.in. zmiany w prawie podatkowym PIT czy tzw. estoński CIT.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ministerstwo-zdrowia-kampanie-ile-zarabia-telewizja-polska-polskie-radio ##
Wydatki Ministerstwa Finansów w TVN
Co ciekawe, z interpelacji wynika że jeszcze do 2020 roku Ministerstwo Finansów reklamowało swoje działania także w TVN.
W tej stacji w 2015 roku resort finansów wykupił spoty promujące Narodową Loterię Paragonową za 63 950,16 zł. Rok później ten sam projekt był reklamowany w TVN za łącznie 1 226 136,51 zł.
W 2017 roku w TVN resort finansów wydał na spoty promocyjne 1 691 520,20 zł. W 2018 roku na promowanie projektu JPK w TVN wydano 696 500 zł,
W 2019 roku w TVN reklamowano projekt PIT dla płatników za 229 887 zł, "Twój e-PIT" za 919 971 zł, projekt Mikrorachunek podatkowy za 429 999.39 zł, projekt Pracownicze Plany Kapitałowe za 889 290 zł,

W 2020 roku TVN reklamowała projekt Mikrorachunek podatkowy, za spoty zapłacono 50 tys zł. Promocja Pracowniczych Planów Kapitałowych w TVN kosztowała zaś 449 995,50 zł.











