Serial reklamowy Play, w którym znane osoby odwiedzają salon sprzedaży tej sieci i rozmawiają z duetem sprzedawców, trwa od 2013 roku. Wśród celebrytów najwięcej razy wystąpił w nim pierwszy bohater tych spotów – Kuba Wojewódzki.
Na przestrzeni ponad 12 lat zdążyła już nawet zmienić się obsada ról sprzedawców: Barbara Kurdej-Szatan zniknęła pod koniec 2021 roku, krótko po kontrowersyjnym wpisie o funkcjonariuszach Straży Granicznej, zaraz potem pożegnano się z Maciejem Łagodzińskim. Obecnie jeden ze sprzedawców promuje głównie usługi mobilne, a drugi – te stacjonarne, których operatorowi mocno przybyło wraz z przejęciem kilka lat temu UPC Polska.

37 proc. mniej na reklamy Play
W minionym półroczu nowe odcinki tego serialu były pokazywane dużo rzadziej niż przed rokiem. Grupa kapitałowa P4, operator sieci Play, w sprawozdaniu finansowym podała, że jej wydatki na reklamy i promocje w pierwszej połowie 2025 roku wyniosły 60,1 mln zł. W porównaniu do 95 mln rok wcześniej oznacza to spadek o 36,7 proc.
W tegorocznych kampaniach Play wystąpili Anna Mucha, Izabela Kuna, Adam Woronowicz, Kuba Wojewódzki i – po raz pierwszy w tej roli – Eryk Kulm.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Teraz 2 abonamenty w cenie 1 | Oferta, która ma wszystko!

W dół także koszty informatyków i prawników
W strukturze kosztów grupy P4 marketing to część wydatków na usługi obce, które w minionym półroczu wyniosły 663,4 mln zł, o 4 proc. mniej niż przed rokiem. Stanowiące ich zdecydowaną większość koszty utrzymania sieci telekomunikacyjnej, dzierżawy łącz i energii poszły w górę z 417 do 446,6 mln zł.
Na co oprócz marketingu telekom ograniczył wydatki w obszarze usług obcych? Koszty usług informatycznych skurczyły się z 60,8 do 36,5 mln zł. Natomiast nakłady na usługi finansowe i prawne spadły z 6,3 do 5,6 mln, a koszty okołoosobowe – z 12,6 do 12,3 mln.

Półroczne wydatki grupy P4 na wynagrodzenia wzrosły r/r z 234,5 do 238,2 mln zł, na ubezpieczenia społeczne – z 41,4 do 42,5 mln, zaś koszty programów motywacyjnych rozliczanych w instrumentach kapitałowych poszły w dół z 8,8 do 7,2 mln.
Z kolei koszty amortyzacji zwiększyły się z 830,7 do 883 mln zł. Te dotyczące rzeczowych aktywów trwałych wzrosły z 352,2 do 370,4 mln, na wartości niematerialne – z 288 do 304,6 mln, a na aktywa z tytułu prawa do użytkowania – ze 190,5 do 208 mln.
Ogółem działalność operacyjna grupy P4 w zeszłym półroczu kosztowała 4,09 mld zł, o 2,2 proc. więcej niż przed rokiem (4,01 mld). Największą składową są wydatki na rozliczenia międzyoperatorskie, roaming i pozostałe koszty usług, które wzrosły r/r z 1,13 do 1,19 mld zł.

Jak już opisywaliśmy, w samym drugim kwartale br. grupa P4 wypracowała wzrost przychodów r/r o 3 proc. do 2,59 mld zł i zysku netto z 757,6 do 840,6 mln. Telekom przyciągnął nowych abonentów usług mobilnych i stacjonarnych, jego klienci płacili więcej niż przed rokiem, natomiast firma sprzedała mniej smartfonów.











