Mniej Wojewódzkiego i sprzedawców. Play mocno ściął wydatki reklamowe

Operator sieci telekomunikacyjnej Play w pierwszej połowie 2025 roku przeznaczył na reklamy o ponad jedną trzecią mniej niż przed rokiem. W jego kampaniach od kilkunastu lat występują celebryci, na czele z Kubą Wojewódzkim.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Mniej Wojewódzkiego i sprzedawców. Play mocno ściął wydatki reklamowe
Kuba Wojewódzki w spocie Play

Serial reklamowy Play, w którym znane osoby odwiedzają salon sprzedaży tej sieci i rozmawiają z duetem sprzedawców, trwa od 2013 roku. Wśród celebrytów najwięcej razy wystąpił w nim pierwszy bohater tych spotów – Kuba Wojewódzki.

Na przestrzeni ponad 12 lat zdążyła już nawet zmienić się obsada ról sprzedawców: Barbara Kurdej-Szatan zniknęła pod koniec 2021 roku, krótko po kontrowersyjnym wpisie o funkcjonariuszach Straży Granicznej, zaraz potem pożegnano się z Maciejem Łagodzińskim. Obecnie jeden ze sprzedawców promuje głównie usługi mobilne, a drugi – te stacjonarne, których operatorowi mocno przybyło wraz z przejęciem kilka lat temu UPC Polska.

37 proc. mniej na reklamy Play

W minionym półroczu nowe odcinki tego serialu były pokazywane dużo rzadziej niż przed rokiem. Grupa kapitałowa P4, operator sieci Play, w sprawozdaniu finansowym podała, że jej wydatki na reklamy i promocje w pierwszej połowie 2025 roku wyniosły 60,1 mln zł. W porównaniu do 95 mln rok wcześniej oznacza to spadek o 36,7 proc.

W tegorocznych kampaniach Play wystąpili Anna Mucha, Izabela Kuna, Adam Woronowicz, Kuba Wojewódzki i – po raz pierwszy w tej roli – Eryk Kulm.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Teraz 2 abonamenty w cenie 1 | Oferta, która ma wszystko!

W dół także koszty informatyków i prawników

W strukturze kosztów grupy P4 marketing to część wydatków na usługi obce, które w minionym półroczu wyniosły 663,4 mln zł, o 4 proc. mniej niż przed rokiem. Stanowiące ich zdecydowaną większość koszty utrzymania sieci telekomunikacyjnej, dzierżawy łącz i energii poszły w górę z 417 do 446,6 mln zł.

Na co oprócz marketingu telekom ograniczył wydatki w obszarze usług obcych? Koszty usług informatycznych skurczyły się z 60,8 do 36,5 mln zł. Natomiast nakłady na usługi finansowe i prawne spadły z 6,3 do 5,6 mln, a koszty okołoosobowe – z 12,6 do 12,3 mln.

Wyniki finansowe grupy P4
Wyniki finansowe grupy P4 © Licencjodawca

Półroczne wydatki grupy P4 na wynagrodzenia wzrosły r/r z 234,5 do 238,2 mln zł, na ubezpieczenia społeczne – z 41,4 do 42,5 mln, zaś koszty programów motywacyjnych rozliczanych w instrumentach kapitałowych poszły w dół z 8,8 do 7,2 mln.

Z kolei koszty amortyzacji zwiększyły się z 830,7 do 883 mln zł. Te dotyczące rzeczowych aktywów trwałych wzrosły z 352,2 do 370,4 mln, na wartości niematerialne – z 288 do 304,6 mln, a na aktywa z tytułu prawa do użytkowania – ze 190,5 do 208 mln.

Ogółem działalność operacyjna grupy P4 w zeszłym półroczu kosztowała 4,09 mld zł, o 2,2 proc. więcej niż przed rokiem (4,01 mld). Największą składową są wydatki na rozliczenia międzyoperatorskie, roaming i pozostałe koszty usług, które wzrosły r/r z 1,13 do 1,19 mld zł.

Wyniki finansowe grupy P4
Wyniki finansowe grupy P4 © Licencjodawca

Jak już opisywaliśmy, w samym drugim kwartale br. grupa P4 wypracowała wzrost przychodów r/r o 3 proc. do 2,59 mld zł i zysku netto z 757,6 do 840,6 mln. Telekom przyciągnął nowych abonentów usług mobilnych i stacjonarnych, jego klienci płacili więcej niż przed rokiem, natomiast firma sprzedała mniej smartfonów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?