Z badania polskich fanpage’y marek mocnych alkoholi na Facebooku wynika, że o whisky użytkownicy najaktywniej dyskutują w czwartki, a konkursy są najczęściej organizowane na stronach marki wódczanych.
Ogółem użytkownicy tych drugich fanpage’y są najaktywniejsi od 12:00 do 13:00. Natomiast ich administratorzy najczęściej zamieszczają wpisy odnoszące się do życzeń i toastów (20 proc. wszystkich postów). Wysoką pozycję mają też treści dotyczące imprez oraz samych marek.
Z kolei na fanpage’ach marek whisky najwięcej dzieje się od 8.00 do 9.00 i od 15.00 do 16.00. Dyskusja jest aktywizowana przede wszystkim poprzez wpisy administratorów zawierające hasła i motta oraz treści dotyczące imprez i weekendu. Użytkownicy często „like’ują” posty, za to o wiele rzadziej je komentują.

Infografikę przygotowała agencja GoldenSubmarine w oparciu o dotyczący marek piwnych fragment wyników badania „Segmentacja użytkowników społeczności skupionych wokół marek alkoholi na portalu facebook.com, Q1” zrealizowanego przez Interactive Research Center i facead. Dane przedstawione w infografice to stan na 1 czerwca.











