„Moda na sukces”: 5000 odcinków i 531 mln zł z reklam

TVP 1 wyemitowała właśnie 5000. odcinek serialu „Moda na sukces”. Od 1997 roku produkcja przyniosła stacji blisko 531 mln złotych wpływów reklamowych.

ks
ks
Udostępnij artykuł:

Serial „Moda na sukces” (The Bold and The Beautiful) jest kręcony w USA od ponad 20 lat. Emisja pierwszego odcinka w Stanach Zjednoczonych odbyła się w marcu 1987 roku, a w Telewizji Polskiej serial zadebiutował we wrześniu 1994 r. Jedynka rozpoczęła jego nadawanie od 215 odcinka. - Kiedy we wrześniu zaczynaliśmy emitować "Modę na sukces", serial już liczył sobie 7 lat. Realia przedstawione w pierwszych odcinkach odbiegały tak dalece od ówczesnej polskiej rzeczywistości, że akcja serialu była chwilami trudna do zrozumienia. - Nie chcąc też "mieszać" widzowi w głowie zdecydowaliśmy się numerować odcinki kolejno naszą numeracją - od nr 1 - tłumaczy decyzję Władysław Frączak, kierownik redakcji Filmu, Seriali i Dokumentu TVP 1. Środowa emisja odcinka 5000 – 12 maja -  była dla stacji okazją do przywrócenia oryginalnej numeracji.

Szczyt popularności „Mody na sukces” w badaniach przypadła na rok 1997 (wcześniej firma AGB Nielsen Media Research nie prowadziła badań telemetrycznych w Polsce). Przed 13 laty opera miała średnio 4,7 mln widzów i blisko 60 proc. udziału w rynku. W  2009 roku serial oglądało 2,26 mln osób (28,71 proc. udziału). 

Widownia przez ponad cztery miesiące 2010 roku skurczyła się do 2,1 mln widzów (26,9 proc. udziału). TVP 1 w marcu przeniosła jednak emisję „Mody na sukces” z 16.00 na 14.30, co wyraźnie odbiło się na wynikach serialu. 

Przez kilkanaście lat emisji wpływy reklamowe wyniosły pond 531 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów). Najwięcej z tytułu reklam wokół serialu Jedynka zarobiła w 2007 roku.

"Moda na sukces" to serial produkcji amerykańskiej stworzony przez Lee Phillipa Bella i Williama Josepha Bella. Produkcja jest swoistym fenomenem wśród seriali tej kategorii: emitowany jest w ponad stu krajach a jego widownia to ponad 300 milionów osób na całym świecie.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?