Money.pl na czele serwisów gospodarczych, mocno w górę Next.gazeta.pl i Business Insider Polska, w dół TVN24BiS.pl, Forbes.pl i Wyborcza.biz (TOP15)

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem o tematyce gospodarczej jest Money.pl. Wśród sekcji gospodarczych portali liderem jest Biznes.onet.pl, a wśród stron dzienników - Gazetaprawna.pl. Business Insider Polska ma dużo więcej użytkowników, ale mniej odsłon i krótszy średni czas korzystania niż Next.gazeta.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W czerwcu br. Money.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 5,71 mln realnych użytkowników, czyli 21,13 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 45,53 mln odsłon, a każdy korzystał z niej przeciętnie przez 27 minut i 10 sekund (27:10) - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Money.pl jest liderem we wszystkich tych statystykach. Jedynie Parkiet.com (Gremi Media) osiągnął dłuższy średni czas korzystania (33:43 minuty), przy czym miał zbyt mało użytkowników (98,9 tys.), żeby znaleźć się w czołowej piętnastce.

Drugie miejsce zajął Biznes.onet.pl (Grupa Onet-RASP) z 3,75 mln użytkowników, 34,17 mln odsłon i 13:11 minuty średniego czasu korzystania przez użytkowników, a trzecie - Infor.pl (Infor Biznes), który mając minimalnie mniej użytkowników niż sekcja biznesowa Onetu (3,72 mln) zanotował prawie trzy razy mniej odsłon (13,44 mln) i krótszy przeciętny czas spędzany przez odwiedzającego (4:53 minuty)

Oprócz Money.pl i Biznes.onet.pl ponad 30 mln odsłon zanotował jeszcze Bankier.pl (Bonnier Business Polska) - 36,46 mln. Z kolei poziom 20 minut średniego czasu korzystania przez użytkownika przekroczył też Pb.pl (Bonnier Business Polska) z wynikiem 21:24 minuty.

Z serwisów uruchomionych wiosną ub.r. Business Insider Polska (Grupa Onet-RASP) miał zdecydowanie więcej odsłon od Next.gazeta.pl (Grupa Gazeta.pl) - 2,68 mln wobec 1,74 mln. Za to drugi serwis zanotował ponad dwa więcej odsłon (21,5 mln wobec 9,32 mln) i sześciokrotnie dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (14:11 minuty wobec 2:22).

Najpopularniejszą marką prasową jest „Gazeta Prawna” (od ośmiu lat ukazująca się jako „Dziennik Gazeta Prawna”), której serwis miał 1,99 mln użytkowników i 6,46 mln odsłon. Dalej znalazły się Forbes.pl (Grupa Onet-RASP) z 1,04 mln użytkowników i 3,37 mln odsłon, Wyborcza.biz (Grupa Gazeta.pl) z 817,2 tys. użytkowników i 1,9 mln odsłon oraz Pb.pl z 475,8 tys. użytkowników i 3,52 mln.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/badanie-gemius-pbi-czerwiec-2017-rynek-internetowy-w-polsce ##

W zestawieniu zdecydowaliśmy się nie uwzględniać serwisu „Rzeczpospolitej” Rp.pl, ponieważ w przeciwieństwie do pozostałych witryn są w nim rozbudowane działy dotyczące polityki, kultury i sportu. Statystyki tej witryny podawaliśmy trzy miesiące temu razem z danymi serwisów innych dzienników ogólnopolskich.

Ranking dotyczy stron z treściami dziennikarskimi, dlatego nie ma w nim porównywarek ani serwisów różnych firm z sektora finansowego.

Tylko na komputerach Money.pl miało 4,1 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 31,21 mln odsłon, a każdy korzystał ze strony średnio przez 34:04 minuty.

Po ponad 20 mln odsłon zanotowały jeszcze Bankier.pl (24,52 mln) i Biznes.onet.pl (21,15 mln), a po ponad 30 minut przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika - Pb.pl (32:21 minuty).

Na smartfonach i tabletach Money.pl wyprzedziło Biznes.onet.pl o prawie milion użytkowników (2,72 mln wobec 1,77 mln), natomiast miało mniejszą przewagę niż na desktopie w liczbie odsłon (14,33 mln wobec 13,12 mln).

Z Bankier.pl przeciętny użytkownik korzystał przez 14 minut i 31 sekund.

Zasięg Money.pl zmalał w skali roku o 2,72 proc. (podawanie zmiany liczby użytkowników jest mało miarodajnie, ponieważ w ciągu roku znacząco wzrosła ogólna liczba polskich internautów). Liczba odsłon strony spadła o 17,91 mln (czyli 28,2 proc.), a średni czas korzystania - o 63 sekundy (czyli 3,7 proc.).

Biznes.onet.pl zanotował spadki o 6,22 proc. zasięgu, 1,92 mln odsłon (5,3 proc. w dół) i 70 sekund średniego czasu korzystania (8,1 proc. w dół). Za to Infor.pl zyskała 4,48 proc. zasięgu i 783,2 tys. odsłon (6,2 proc. w górę), przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 21 sekund (czyli 6,7 proc.).

Duże wzrosty osiągnęły Business Insider Polska i Next.gazeta.pl. Pierwszy serwis zyskał 48,4 proc. zasięgu, 2,17 mln odsłon (30,4 proc. w górę) i 19 sekundy średniego czasu korzystania (15,4 proc. w górę), w drugi - 51 proc. zasięgu, 14,55 mln odsłon (to wzrost aż o 209,5 proc.) i 3:26 minuty przeciętnego czasu korzystania (31,9 proc. w górę).

Bardzo dużo zyskał również INNpoland.pl (Grupa naTemat) - 1,5 pkt proc. zasięgu (64,9 proc. w górę) i 2,05 mln odsłon (85,8 proc. w górę), przy spadku średniego czasy korzystania przez użytkownika o 5:15 minuty (czyli 76,1 proc.).

Za to duże spadki zanotowały TVN24BiS.pl - o 23,4 proc. zasięgu i 2,97 mln odsłon (30,7 proc. w dół), Forbes.pl - o 45,3 proc. zasięgu i 3,91 mln odsłon (53,7 proc. w dół), Wyborcza.biz - o 51,4 proc. zasięgu i 6,24 mln odsłon (76,6 proc. w dół), Pb.pl - o 34,3 proc. zasięgu i 2,54 mln odsłon (41,9 proc. w dół) oraz Pit.pl - o 21,6 proc. zasięgu i 255,4 tys. odsłon (24,9 proc. w dół).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online