Mornin’ Glory - znaczny wzrost przychodów pochodzących z up i cross-sellingu dzięki Marketing Automation i optivo® broadmail

  • Mornin’ Glory – startup, działający w modelu subskrypcyjnym, oferujący swoim klientom żyletki do golenia stawia na optivo® broadmail, narzędzie do prowadzenia działań w modelu omnichannelowym.
  • Wykorzystując Marketing Automation, dostępny w optivo® broadmail, firma realizuje skuteczne działania e-mail marketingowe zgodne z cyklem życia oferowanego przez siebie produktu.
  • Dzięki przyjętej strategii, Mornin’ Glory osiąga imponujące rezultaty z prowadzonych działań e-mail marketingowych: do 59% otwarć, 32% kliknięć i 7% konwersji.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Przedstawiona koncepcja startupu zachwyciła już dziesiątki tysięcy mężczyzn, używających maszynek do golenia. Dzięki wdrożeniu optivo® broadmail i dostępnej w narzędziu funkcji Marketing Automation, Mornin’ Glory prowadzi wysoce spersonalizowane i zautomatyzowane kampanie e-mail marketingowe. Dodatkowo optivo® broadmail służy do przechowywania danych oraz jest powiązany z systemem informatycznym Mornin’ Glory poprzez interfejs HTTP. Cały proces obsługi został wysoce zautomatyzowany, dzięki czemu firma wykorzystuje potencjał działań up i cross-sellingowych, przy jednoczesnym, minimalnym nakładzie pracy.

Zautomatyzowane działania up-sellingowe

Klienci Mornin’ Glory często zaczynają swą przygodę z produktami firmy bez dokonania procesu subskrypcji. Z tego też powodu, chcąc zachęcić nowych klientów do dołączenia do grona stałych subskrybentów, firma wdrożyła automatyczne e-maile typu up-selling, które są wysyłane do użytkowników po złożeniu pierwszego zamówienia. Po początkowych doświadczeniach z produktem, klienci są zachęcani do zakupu subskrypcji żyletek poprzez trzyetapową kampanię e-mail marketingową, mającą na celu przedstawienie oferty specjalnej oraz komunikowanie zalet takiej opcji. Jeśli klient przystępuje do subskrypcji podczas któregokolwiek z trzech etapów, kampania natychmiast się dla niego kończy. Jeśli jednak żadna z proponowanych ofert nie przekonała klienta, Mornin’ Glory wysyła jeszcze jedną, ostatnią ofertę na wymianę poprzednio zakupionych ostrzy. Przyjęte przez firmę zautomatyzowane działanie up-sellingowe, od samego początku charakteryzują doskonałe wyniki. Średnie wskaźniki otwarć sięgają do ​​40%, a konwersji do 7%.

Skuteczny cross-selling dzięki e-mailom transakcyjnym

E-maile transakcyjne są dodatkowym, ważnym środkiem do prowadzenia skutecznego cross-sellingu. Wiadomości transakcyjne, wysyłane przez Mornin’ Glory w celu zachęcenia klientów do aktywowania profilu klienta, potwierdzenia złożenia zamówienia czy też nadania przesyłki, osiągały do 59% otwarć - chciano więc wykorzystać ich potencjał, rozbudowując je o spersonalizowane oferty typu cross-selling. Mornin’ Glory wysyła do klientów także sugestie dotyczące pielęgnacji męskiej skóry. Również w tym przypadku, firma łączy oferty dodatkowe z cyklem życia produktu. Klienci mogą więc wybrać produkty wskazane w e-mailu transakcyjnym jako wartościowe i zamówić je do domu wraz z kolejną dostawą ostrzy.

Content marketing a e-mail marketing

Mornin’ Glory połączył również efektywny content marketing z kanałem e-mail. Firma co miesiąc wysyła e-maile zawierające cenne i wartościowe dla odbiorcy wskazówki dotyczące golenia i pielęgnacji skóry, nie zapominając przy tym o zamieszczaniu rekomendacji dobranych do treści produktów oraz ofert specjalnych. Treści wysyłane w newsletterze nawiązują do artykułów zamieszczanych na blogu firmowym Mornin’ Glory, "Sunny Side Up". Realizując takie podejście, firma regularnie osiąga wskaźniki otwarć do 42% i kliknięć do 32%. W odniesieniu zaś do wskaźników konwersji, firma mogła zanotować rekordowe poziomy aż do 6%.

Działania up i cross-sellingowe Mornin’ Glory pokazują, jak w łatwy i zautomatyzowany sposób realizować e-mail marketing zgodny z cyklem życia produktu: "Przyjęliśmy model subskrypcji –  najbardziej skuteczny dla osiągnięcia sukcesu z prowadzonych przez nas działań up i cross-sellingowych. Jest to możliwe dzięki obranemu przez nas modelowi biznesowemu, opartemu na efektywnym zarządzaniu cyklem życia produktu. E-mail marketing jest dla nas idealnym środkiem zarówno do dostarczania klientom informacji, jak i generowania sprzedaży. Dzięki zidentyfikowaniu odpowiednich punktów zwrotnych,  mogliśmy założyć odpowiednie scenariusze kontaktu z klientem i wziąć je pod uwagę przy projektowaniu automatycznych kampanii e-mail marketingowych. Imponujące możliwości narzędzia optivo® broadmail dają nam możliwość realizacji założonych przez nas celów. Jest to z pewnością wyraźnie odzwierciedlone w skuteczności podejmowanych przez nas działań." - komentuje Firat Palavar, CMO w Mornin’ Glory.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"