MullenLowe MediaHub: 5 proc. przychodów więcej, 3,5 mln zł zysku

Agencja mediowa MullenLowe MediaHub (jej mniejszościowym udziałowcem jest grupa IPG) w ub.r. osiągnęła wzrost wpływów o 5,2 proc. do 183,73 mln zł, a jej zysk netto wzrósł z 2,35 do 3,49 mln zł. Jej udziałowcy dostaną 2,79 mln zł dywidendy.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
MullenLowe MediaHub: 5 proc. przychodów więcej, 3,5 mln zł zysku

Przychody agencji MullenLowe MediaHub ze sprzedaży krajowej zwiększyły się rok do roku ze 172,49 do 182,91 mln zł, a te z zagranicy skurczyły się z 2,16 mln zł do 814,6 tys. zł. Jesienią 2019 roku większość udziałów firmy od koncernu IPG przejęli jej menedżerowie, spółka działa pod dotychczasową marką, natomiast w KRS jej nazwę zmieniono na Octopus Media.

Klientami MullenLowe MediaHub są m.in. grupa CCC, Decathlon, Union Investment, ING Bank Śląski, InPost i Vision Express.

Na początku ub.r. agencja straciła na rzecz Havas Media obsługę eobuwia (należącego do grupy CCC), a pod koniec ub.r. przestała pracować dla państwowych firm Energa (postawiła na współpracę z Sigma Bis) oraz Poczta Polska.

Z drugiej strony firma na początku br. agencja pozyskała obsługę m.in. startupu carVertical, firmy farmaceutycznej Alvogen Pharma, kilku marek WSP Społem (m.in. Majonezu Kieleckiego), PWC Odra, TikToka (wspólnie ze 180heartbeats+Jung) oraz sklepu internetowego Barbora.pl.

- Aktualna sytuacja finansowa jest bardzo stabilna i oparta na przychodach od klientów, którzy współpracują ze spółką od wielu lat. Przewidywana sytuacja finansowa powinna pozostać bez zmian - stwierdzono w sprawozdaniu finansowym MullenLowe MediaHub.

W połowie ub.r. agencja dołączyła do grona partnerów firmy Criteo oferującej w ramach programu Criteo Partners m.in. rozwiązania z zakresu zaawansowanego remarketingu dynamicznego.

Koszty 4 proc. w górę, 49 pracowników

Wydatki operacyjne MullenLowe MediaHub zwiększyły się w ub.r. o 4,1 proc. do 178,78 mln zł. Stanowiące zdecydowaną większość koszty usług obcych poszły w górę z 162,63 do 170,14 mln zł.

Nakłady na wynagrodzenia zmalały z 7,06 do 6,82 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,27 do 1,26 mln zł. W ub.r. w agencji na etacie pracowało średnio 49 osób, o dwie mniej niż w 2019 roku.

Wydatki na amortyzację zmalały ze 101,8 do 90,3 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 280,1 do 132,7 tys. zł.

grafika

2,8 mln zł na dywidendę

Po wybuchu epidemii MullenLowe MediaHub skorzystała z umorzenia składek pracowniczych na ZUS przez trzy miesiące (oszczędziła 94,8 tys. zł) oraz dostała 3,5 mln zł częściowo bezzwrotnej pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tarczy finansowej.

Pozostałe przychody operacyjne agencji poszły w górę z 9,4 do 462 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 98,2 do 214,2 tys. zł. Natomiast wpływy finansowe (głównie z odsetek) skurczyły się z 351,2 do 15,2 tys. zł, a koszty finansowe poszły w górę z 374,4 do 861,7 tys. zł (z czego nakłady na odsetki z 222,6 do 532,1 tys. zł).

Zysk operacyjny agencji zwiększył się z 2,76 do 5,2 mln zł, zysk brutto - z 2,73 do 4,35 mln zł, a zysk netto - z 2,35 do 3,49 mln zł. Kwota zapłaconego podatku dochodowego wzrosła z 380,5 do 858,6 tys. zł.

Wspólnicy firmy na walnym zebraniu w drugiej połowie października zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku netto dostaną 2,79 mln zł jako dywidendę, a 698,3 tys. zł zostanie przeznaczone na kapitał zapasowy.

20 proc. udziałów MullenLowe MediaHub ma niemiecka spółka Lowe GGK należąca do IPG. Właścicielem pozostałych 80 proc. jest firma BFA Investment, w której po jednej trzeciej udziałów mają menedżerowie MullenLowe MediaHub: prezes Robert Winiarski, prokurentka Kinga Grzelewska i członkini zarządu Ewa Góralska.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów