Multimedia Polska: 4,8 mln zł kary i rekompensaty dla klientów za odrzucanie skarg na zmiany w ofercie kanałów

Sieć kablowa Multimedia Polska ma zapłacić 4,81 mln zł kary i zapewnić klientom rekompensaty, ponieważ nie przyznawała im prawa do niezaakceptowania zmian na liście oferowanych kanałów i wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów - orzekł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Multimedia Polska: 4,8 mln zł kary i rekompensaty dla klientów za odrzucanie skarg na zmiany w ofercie kanałów

UOKiK zajął się działaniami sieci Multimedia Polska po skargach otrzymanych od jej abonentów i organizacji. Przeanalizował także oferty i regulaminy stosowane przez spółkę oraz nagrania rozmów telefonicznych jej sprzedawców z klientami. Ustalił, że jednostronnie wprowadzała ona zmiany w pakietach kanałów (objętych umowami z abonentami).

Multimedia Polska zastrzegała sobie prawo do takiego działania, nie określając w umowach z konsumentami gwarantowanej zawartości programowej pakietów, a jedynie liczbę kanałów. Na tej podstawie negatywnie rozpatrywała skargi klientów: nie przyznawała im prawa do niezaakceptowania zmian programowych i wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów. Ponadto firma nie gwarantowała nawet, że nowe kanały wprowadzane w miejsce programów wycofywanych będą o podobnej tematyce co dotychczasowe (skarżący poinformowali UOKiK, że np. kanał informacyjny został zastąpiony przez stację rozrywkową) i nie zawsze pisemnie informowała abonentów o zmianach programowych.

Tymczasem gdy zmienia się zawartość programowa pakietu, konsument ma prawo nie zgodzić się na proponowaną zmianę i wypowiedzieć umowę bez konieczności zwrotu ulgi przyznanej przy podpisaniu umowy

UOKiK orzekł, że Multimedia Polska ma zrekompensować klientom swoje wcześniejsze działania. I tak zgodnie z decyzją Urzedu byli abonenci sieci, którzy w związku ze zmianami programowymi rozwiązali umowę i zwrócili spółce ulgę przyznaną za zawarcie umowy na czas określony, otrzymają zwrot pobranych kwot. Aktualni abonenci, których dotyczą zmiany programowe, zostaną poinformowani za pośrednictwem listów poleconych oraz strony internetowej operatora o przysługującym im prawie do rozwiązania umowy bez ponoszenia kosztów, gdy oferta programowa jest zmieniana jednostronnie.

Ponadto na Multimedia Polska nałożono karę w wysokości ponad 4,81 mln zł.

UOKiK podkreśla, że jego decyzja w tej sprawie po uprawomocnieniu się będzie stanowić prejudykat dla dochodzenia przez konsumentów roszczeń indywidualnych. W każdym takim przypadku sąd w postępowaniu dowodowym będzie zobowiązany uwzględnić stan faktyczny opisany w decyzji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online