Multiscreening po polsku - jak jednocześnie korzystamy z komputera, smartfonu, telewizora i tabletu (raport)

73 proc. polskich internautów podczas oglądania telewizji korzysta nieraz z komputera, smartfona lub tabletu. Najczęściej postępują tak osoby w wieku 19-30 lat.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badania mobiu - marki należącej do Cube Group i Interactive Research Center - wynika, że jednocześnie z dwóch urządzeń spośród komputera, smartfonu, telewizora i tabletu korzysta jedna czwarta polskich internautów w wieku 19-30 lat. Wśród multicreenowców jest więcej kobiet niż mężczyzn, natomiast zdecydowanie najmniej - nastolatków oraz osób z podstawowym wykształceniem.

grafika

Już prawie połowa polskich internautów ma własny smartfon, a 16 proc. - tablet. Wśród posiadaczy smartfonów 29 proc. to ludzie w wieku 19-24 lat, a wśród posiadaczy laptopów największą grupę stanowią osoby w wieku 19-30 lat.

grafika

W czasie oglądania telewizji po laptop lub tablet sięga mniej więcej połowa posiadaczy takich urządzeń, a po smartfon - aż 62 proc.

grafika

Jednak smartfon i tablet częściej niż podczas oglądania telewizji są używane w czasie pracy przy komputerze, np. przeglądania internetu. Wyjątkiem są gry, przy których tylko 9 proc. osób sięga po smartfon, a zaledwie 2 proc. - po tablet.

grafika

29 proc. internautów pracujących zawodowo przy komputerze korzysta jednocześnie z dwóch takich urządzeń. Niewiele mniej sięga przy tym po smartfon, natomiast 17 proc. zerka w telewizor, a 7 proc. - korzysta z tabletu.

grafika

Drugi ekran przez pracujących przy komputerze najczęściej jest wykorzystywany do celów pozazawodowych, takich jak komunikacja ze znajomymi i słuchanie muzyki.

grafika

Podczas grania w gry korzystanie z drugiego ekranu jest niezwykle rzadkiej - i to niezależnie od urządzenia, na którym się gra.

grafika

Inaczej jest z surfowaniem po internecie, w trakcie czego chętnie sięgamy po inne urządzenie multimedialne - najczęściej smartfon (36 proc. wskazań), a nieco rzadziej laptop (24 proc.) i komputer stacjonarny (19 proc.)

grafika

Prawie połowa internautów podczas oglądania seriali, korzysta z komputera, natomiast 19 proc. sięga po smartfon.

grafika

W czasie oglądania serialu na drugim ekranie najczęściej kontaktujemy się ze znajomymi, a w przerwie reklamowej korzystamy z serwisów społecznościowych.

grafika

Oglądanie programów dokumentalnych skłania przede wszystkim do komunikowania się ze znajomymi oraz - w przerwie reklamowej - szukania informacji o tym, co właśnie się zobaczyło na ekranie

grafika

Podczas transmisji sportowych na drugim ekranie dominują aktywności społecznościowe - podobnie jak przy oglądaniu filmów i bajek.

grafika
grafika
grafika

Oglądanie wiadomości prawie tak często jak do kontaktowania się ze znajomymi skłania do szukania na drugim ekranie wiadomości o tym, co właśnie ogląda się w programie informacyjnym.

grafika

Aż 29 proc. internautów chciałoby móc ściągnąć na smartfon przepisy z oglądanego właśnie programu kulinarnego. 24 proc. jest zainteresowanych opcjami grywalizacyjnymi opartymi na funkcjach geolokalizacji w telefonach.

grafika

Badanie zostało zrealizowane przez mobiu - markę należącą do Cube Group i Interactive Research Center - przy użyciu dwóch technik analitycznych: badania kwestionariuszowego i jakościowej analizy spontanicznych dyskusji internautów.

Badanie kwestionariuszowe zostało zrealizowane na losowej próbie internautów (N=4924) w wieku co najmniej 13 lat w dniach 24-26 luty br.. Kwestionariusze zostały zebrane metodą Real Time Sampling – zaproszenia do badania były emitowane poprzez okna popup na serwisach internetowych zrzeszonych w sieciach reklamowych współpracujących z Interactive Research Center.

Moduł Insight to wirtualna etnografia poświęcona zjawisku multiscreeningu. W ramach badania zostały zidentyfikowane dyskusje internautów opublikowane w 2012 roku dotyczące jednoczesnego korzystania z wielu różnych urządzeń. W ramach badania zostały opisane typowe zachowania - najczęściej powtarzające się opisy korzystania z wielu urządzeń; w raporcie są również opisane zachowania najbardziej wyróżniające się na tle typowych dyskusji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online