Działanie to ma na celu zdobycie przez serwis zainteresowania większej grupy użytkowników. Najnowszym sposobem na podbicie popularności ma być strona w wersji francuskiej. Już od kilku miesięcy, we Francji można było korzystać z usług MySpace w języku Moliera, jednak do tej pory serwis znajdował się w fazie beta.
Francja to ważny rynek dla MySpace. Jednak serwis musi się tam zmagać z silną konkurencją, w tym z popularną usługą Skyblog, oferującą blogi w kilku wersjach językowych. Pod koniec minionego roku, w listopadzie, podliczenia comScore Media Metrix pokazały, że o ile w Skyblog miał 7 mln unikalnych użytkowników, serwis MySpace mógł pochwalić się odwiedzinami 1,3 mln internautów. O ile jednak we Francji Skyblog uzyskuje niezłe wyniki, to w wymiarze globalnym wyraźnie ustępuje MySpace (13,2 mln do 82,6 mln).

Obecnie najbardziej popularnym europejskim rynkiem serwisu MySpace jest Wielka Brytania, gdzie w listopadzie minionego roku doliczono się 6,9 mln unikalnych użytkowników. W Niemczech, gdzie testowa wersja przyciąga około 2,4 mln internautów, oficjalny start przewidywany jest w ciągu kilku przyszłych tygodni. Za kilka miesięcy może też wystartować włoska odsłona MySpace.
Źródło: Reuters - pclab.pl











