mytaxi rozwiązuje umowy w ramach polityki jakości

Dzięki systemowi ocen w mytaxi, motywacja do świadczenia usług na najwyższym poziomie jest szczególnie wysoka. Przekonali się o tym taksówkarze mytaxi, którzy aby kontynuować współpracę muszą utrzymać ocenę powyżej 4,5 gwiazdki. Tylko w marcu mytaxi z powodu zbyt niskiej średniej ocen rozwiązało umowę z blisko 30 kierowcami.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Według danych mytaxi, na początku marca ponad 96% kierowców posiadało ocenę wyższą niż 4,5 gwiazdki, na maksymalnie 5 możliwych. Jednocześnie aż 55% z nich otrzymało ocenę powyżej 4,7 gwiazdki. Natomiast niecałe 4% kierowców posiadało ocenę niższą niż 4,5 gwiazdki, co skutkowało rozwiązaniem umowy. System ocen, a także wewnętrzne regulacje mytaxi dotyczące zatrudniania nowych kierowców realnie wpływają na poprawę jakości świadczonych usług na rynku taxi, jak i do poprawy wizerunku samych taksówkarzy.

Licencja to nie wszystko

Podstawowe kryteria przystąpienia do mytaxi to: zdany egzamin, licencja na taksówkę, orzeczenie o niekaralności i wysoka kultura osobista. Natomiast głównym wyznacznikiem jakości usługi świadczonej przez kierowcę mytaxi jest liczba gwiazdek i komentarze pasażerów. Co jeszcze jest brane pod uwagę? Przede wszystkim stan auta (standardowo nie może być starsze niż 10 lat), uczciwość oraz nieodrzucanie raz przyjętych kursów. Oceny i komentarze są co tydzień analizowane, co pozwala szybko zweryfikować stan zadowolenia użytkowników z usługi kierowcy. Taksówkarze najsłabiej oceniani w systemie są wzywani na rozmowę i weryfikację stanu samochodu. W niektórych przypadkach skutkuje to natychmiastowym zerwaniem umowy.

Jak uniknąć niskiej oceny?

Twórcy aplikacji, wraz z najlepiej ocenianymi kierowcami, stworzyli krótki poradnik dla taksówkarzy, ze wskazówkami jak otrzymywać wysokie oceny. Na liście znalazły się m.in.:

·         Entuzjazm i przyjazne nastawienie do pasażera

·         Auto utrzymane w czystości i zakaz palenie papierosów w środku

·         Pytanie do pasażera jaką drogą chce jechać

·         Niewymuszanie napiwków

Dzięki wysokim wymaganiom, jakie mytaxi stawia wobec swoich kierowców, mam pewność, że pracuję w gronie taksówkarzy, którzy podchodzą do swojego zawodu z oddaniem i zaangażowaniem. – mówi Piotr, kierowca mytaxi. Motywuje mnie to do dalszych starań o jakość mojej usługi i ciągłego sprawdzania na ile gwiazdek oceniają mnie pasażerowie. – dodaje.

Taksówkarz – wolny zawód?

Ogromną zaletą systemu ocen w mytaxi jest możliwość budowania własnej bazy stałych klientów. Pozytywna ocena pasażerów przekłada się na liczbę zleceń i stanowi większą motywację dla kierowców do świadczenia usług na wysokim poziomie. Każdy z nich jeździ własnym samochodem, a dobry stan jego utrzymania gwarantuje większą liczbę kursów i wyższe zarobki. Kierowcy doceniają też swobodę, jaką daje im praca w mytaxi – sami ustalają sobie dni i godziny pracy, płacąc prowizję wyłącznie za zrealizowane kursy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"