mytaxi wprowadza na rynek własny serwis dostawczy i otrzymuje dwucyfrowe milionowe finansowanie

W tym tygodniu mytaxi ogłosiło dwie przełomowe informacje: uzyskanie nowego finansowania od T-Venture Holding GmbH i Daimler Mobility Services GmbH oraz przystąpienie do rynku dostawców. Nowy produkt mytaxi Delivery dostarcza towar do klienta w żądanym terminie lub w ciągu jednej godziny.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W tym tygodniu mytaxi przeszło dwa nowe etapy w rozwoju firmy. W trakcie trzeciej rundy finansowania mytaxi otrzymało od spółki T-Venture Holding GmbH i Daimler Mobility Services GmbH nowe finansowanie w wysokości dwucyfrowej milionowej kwoty. Ponadto mytaxi przystąpiło do rynku Instant Delivery. mytaxi Delivery to najnowsza usługa mytaxi, umożliwiająca dystrybutorom dostarczanie klientowi kupionego przez niego towaru w ciągu jednej godziny lub w żądanym terminie. Przy tym usługa mytaxi Delivery może być integrowana z własną ofertą serwisową właścicieli sklepów internetowych, ponadregionalnych dystrybutorów ze stacjonarną siecią oddziałów, jak również przez detalistów. Pierwsza wersja mytaxi Delivery została właśnie przetestowana w wybranych sklepach Media Markt w Hamburgu. Do końca 2013 r. usługa mytaxi Delivery powinna być  dostępna dla dystrybutorów międzynarodowych. Cena za dostawę w ramach usługi mytaxi Delivery opiera się na standardowej taryfie wysyłek ekspresowych. 

Trend Instant Delivery

Aby sprawnie wprowadzić usługę mytaxi Delivery, mytaxi, jako firma współpracująca z największą liczbą taksówek w Europie,  skorzystała z sieci składającej się z ponad 35.000 uczestniczących w projekcie dostawców.  Pozwoli to mytaxi wprowadzić unikalną ofertę na rynku Instant Delivery oraz zagwarantować, że towar będzie mógł zostać dostarczony w ciągu jednej godziny. Z drugiej strony dystrybutorzy dysponują magazynami w wielu miejscach, w których kierowcy odbierają towar bezpośrednio, co pozwala skrócić długie trasy dostaw. Doba handlu elektronicznego zmieniła oczekiwania konsumentów, co potwierdzają również wyniki badań: zgodnie z nimi 55% ankietowanych realizowałoby więcej zakupów internetowych, gdyby mogło decydować o terminie dostawy. 64% ankietowanych kupowałoby więcej, gdyby towar był dostarczany w ciągu godziny.

Trzecia runda finansowania

Z usługą mytaxi Delivery mytaxi wcześnie podchwyciło ten trend. Część nowego finansowania zasili rozbudowę nowej usługi. „50 procent inwestycji w mytaxi będziemy przekazywać na rozwój produktów.” – wyjaśnia Niclaus Mewes, CEO i założyciel mytaxi. W czasie trwania trzeciej rundy finansowania spółka zależna przedsiębiorstwa Daimler – Daimler Mobility Services GmbH ponownie zainwestowała fundusze w mytaxi, w ramach dalszego umacniania partnerstwa strategicznego. „Wraz z car2go jesteśmy pionierami i liderami rynku w niezależnym od stacji systemie wspólnego użytkowania samochodów osobowych car-sharing, a dzięki naszej mobilnej aplikacji moovel będziemy dalej wspierać inteligentny rozwój sieci usług mobilnych. mytaxi stanowi tutaj kluczowy element. Partnerska współpraca z pionierem aplikacji taksówkowych oferuje wielki potencjał dalszego kształtowania rynku mobilnego i jego współtworzenia.” – jak sądzi Robert Heinrich, CEO spółki Daimler Mobility Services GmbH.  Od ostatniej inwestycji na początku 2012 r. współpraca przyniosła pierwsze owoce – mytaxi zostało zintegrowane z aplikacją car2go. Teraz współpraca ma być wzmacniana wraz z przejęciem usług rozwoju aplikacji dla Daimler Mobility Services. Obok rozwoju produktów kolejna część finansowania zasili umiędzynarodowienie mytaxi. „Do końca roku wprowadzimy mytaxi w trzech nowych miastach Stanów Zjednoczonych. Stany Zjednoczone, w których mytaxi jest dotychczas reprezentowane w Waszyngtonie – Dystrykcie Kolumbii, stanowią dla nas ważny rynek.” tłumaczy Niclaus Mewes. Z nowymi produktami i planami ekspansji w innych miastach na świecie mytaxi planuje zwielokrotnienie obrotów w skali roku umacniając w ten sposób swoją pozycję światowego lidera w branży aplikacji taksówkowych.

mytaxi Delivery definiuje na nowo rynek kurierski

Planowane jest również wejście mytaxi Delivery na międzynarodowe rynki. W porównaniu z mytaxi również nowy produkt stanowi przełomowy model definiujący rynek kurierski na nowo i łączący rynek off-line i on-line. Klient wybiera żądany przez siebie towar w sklepie internetowym i dodaje go do koszyka. Następnie pojawia się zapytanie o adres dostawy w celu sprawdzenia, czy produkt może zostać doręczony przez mytaxi Delivery. Jeżeli taka możliwość istnieje, wówczas klient wybiera usługę mytaxi Delivery spośród opcji dostawy i po zrealizowaniu zapłaty otrzyma TAN w celu zweryfikowania kupna przy doręczeniu. Równolegle, dystrybutor zgłosi się do mytaxi, które przyjmie zlecenie oznakowane jako kurierskie. Kierowca mytaxi zaakceptuje kurs poprzez aplikację mytaxi i odbierze towar u dystrybutora. W przyszłości klient powinien dodatkowo otrzymywać link w celu śledzenia swojej dostawy na żywo poprzez aplikację mytaxi. Usługa mytaxi Delivery jest dostępna również w specjalistycznych sklepach: klient zleca usługę na miejscu i w ten sposób może zapewnić sobie dostawę ciężkiego lub nieporęcznego towaru do domu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów