Projekt Taki Kolektyw powstał z myślą o internetowych twórcach z obszarów nowych technologii i gamingu, stawiających pierwsze kroki na YouTube. Taki Kolektyw będzie ich wspierać głównie w rozwijaniu swoich kanałów, tworzeniu treści oraz w poszukiwaniu i realizacji współprac reklamowych. Markom pomoże w znalezieniu dopasowanych do siebie twórców, koordynowaniu kampanii z ich udziałem.
Taki Kolektyw skupia obecnie ponad trzydziestu twórców, którzy łącznie zgromadzili ponad 2 miliony subskrybentów na YouTube oraz ponad milion na TikTok. Są to głównie kanały o tematyce technologicznej i gamingowej.
Kim są twórcy Takiego Kolektywu
Dawid Kosiński i Marcin Połowianiuk odpowiadają w kolektywie za obszar technologiczny. Od ponad dwóch lat prowadzą na YouTube Kanał o Technologii, który ma ponad 108 tys. subskrypcji. Wcześniej przez ponad 10 lat byli związani z serwisem technologicznym Spider’s Web.

Michał Pisarski w projekcie odpowiada za obszar gamingowy. Jego kanał Michał Pisarski Tech ma ponad 200 tys. subskrypcji na YouTube. W swojej karierze zawodowej kierował m.in. redakcją "Komputer Świat". Współpracował też z Antyweb, Onet Technologie, Gamezilla, PClab i Verdykt.
Za biznes w Takim Kolektywie odpowiada Robert Sierpiński. Ma kilkunastoletnie doświadczanie w public relations i komunikacji marketingowej. Był m.in. PR managerem marek smartfonów Oppo, OnePlus. Pracował w agencjach Havas, RTB House. Zajmował się także komunikacją w HBO.
Projekt ma więc zarabiać przede wszystkim na prowizjach od umów komercyjnych zawieranych przez kolektyw w imieniu twórców z firmami i markami "na indywidualnie określonych zasadach".
Z doświadczenia wiemy, czego oczekuje i czego potrzebuje biznes, więc umiemy dobrać odpowiednie osoby do potencjalnych współprac. Co więcej, współpraca w ramach większej grupy daje nam możliwość tworzenia nowych, bardziej angażujących formatów i kreatywnych treści. Bierzemy też na siebie wszystkie formalności – w efekcie, twórca nie musi się przejmować formalnościami i może skupić się na swojej twórczości, a firma otrzymuje od nas kompleksową obsługę kampanii z udziałem twórców internetowych

Wszyscy twórcy Takiego Kolektywu wspólnie będą wspierać twórców z pozostałych obszarów grupy, jak m.in. fotografia, AGD, motoryzacja czy nauka.
Działamy w branży nowych technologii od kilkunastu lat, współpracowaliśmy przy wielu projektach, znamy się też prywatnie. I właśnie z tych prywatnych rozmów zrodził się pomysł na Taki Kolektyw – inicjatywę, której z naszej perspektywy brakuje na polskim rynku. Inicjatywę, która wspiera także początkujących twórców internetowych. W tym celu, na bazie swoich doświadczeń i znajomości branży, zidentyfikowaliśmy trzy obszary, w których szczególnie chcemy im pomóc. Są to zarządzanie czasem, doświadczenie i finanse
– Wielu wartościowych autorów staje przed dylematem – z jednej strony chcą zarabiać na swojej twórczości, z drugiej nie chcą się "sprzedać" i reklamować byle czego. Profesjonalni twórcy pokazują, że możliwość zarabiania na swojej twórczości i autentyczność są jak najbardziej do pogodzenia – dodaje Dawid Kosiński co-founder Takiego Kolektywu.
– Do tego dochodzi też kwestia dotarcia do firm i marek z propozycjami współpracy. Z drugiej strony, nie wszystkie firmy i marki mają czas i zasoby, by być na bieżąco z materiałami twórców internetowych i siłą rzeczy przegapiają dodatkowe możliwości promocji, bo Twórcy nie wiedzą jak do nich dotrzeć – podsumowuje Dawid Kosiński.

Taki Kolektyw planuje bezpłatne szkolenia i warsztaty. Pracuje z Muzeum Gier i Technologii w Białymstoku. W planach jest także biuro w Warszawie.
Z czasem Taki Kolektyw ma powiększać skład o kolejnych twórców i obszary tematyczne.











