Naga prawda o ubezpieczeniach

16 września rusza kolejny etap kampanii marketingowej ING Życie, mającej na celu promowanie ubezpieczeń na życie. Kampania „Naga prawda o ubezpieczeniach” potrwa do końca października.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

ING Życie przygotowało niestandardową akcję marketingową, wykorzystującą przestrzeń publiczną. W największych miastach Polski – Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Rzeszowie, Gdańsku oraz Poznaniu – stanie 200 manekinów. Co 5. z nich będzie koloru pomarańczowego, nawiązując do wyników badań przeprowadzonych w tym roku przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie ING Życie, z których wynika, że tylko co 5. Polak posiada ubezpieczenie na życie. 

„Naga prawda o ubezpieczeniach” to akcja edukacyjna ING Życie, która ma na celu podniesienie świadomości ubezpieczeniowej Polaków. Wybieramy niestandardową formę, która ma wzbudzić dyskusję” – wyjaśnia Anna Grzelońska, dyrektor ds. komunikacji marketingowej i zarządzania produktami w ING Życie. „95% Polaków uważa się za osoby odpowiedzialne, 80% jest zdania, że odpowiedzialny człowiek powinien być ubezpieczony na życie. Jednocześnie zaledwie co piąta osoba ma taką polisę. Chcemy, by Polacy częściej czuli potrzebę zapewnienia swoim bliskim ochrony ubezpieczeniowej” – dodaje Grzelońska.

Akcja „Naga prawda o ubezpieczeniach” to kampania edukacyjna w formie happeningu. W każdym z miast odbędzie się malowanie manekinów przez artystów plastyków, osoby publiczne oraz gwiazdy ekranu.

  • Warszawa, 17 września – Grażyna Wolszczak, Cezary Harasimowicz, Edward Lutczyn i Agata Bogacka
  • Wrocław, 24 września – Katarzyna Herman, Mirosław Antoniewicz
  • Kraków, 1 października – Agnieszka Maciąg, Małgorzata Bundzewicz
  • Rzeszów, 8 października – Henryk Sawka, Joanna Jurga
  • Gdańsk, 15 października – Dorota Zawadzka, Łucja Sokołowska
  • Poznań, 29 października – Małgorzata Ostrowska-Królikowska, Andrzej Żurek

Wszystkie ozdobione w ten sposób manekiny zostaną zlicytowane 25 listopada 2010 r. podczas 5. edycji aukcji charytatywnej „ziarno SZTUKI – ogród NADZIEI” w Muzeum Narodowym w Warszawie, organizowanej przez fundację psychoonkologii „Ogród Nadziei”. Pieniądze pozyskane z ich sprzedaży przeznaczane zostaną na pomoc dla osób chorych na nowotwory.

W ramach kampanii przygotowany został 15-sek. spot telewizyjny, emitowany od czwartku 16-go września w stacjach telewizji ogólnopolskiej: TVP, TVN, Polsat oraz stacjach telewizji kablowej i lokalnej TVP Info. Spot został przygotowany przez agencję Grandes Kochonos, za zakup mediów odpowiada dom mediowy PanMedia Western.

Relacje z akcji przygotuje między innymi TVP (program Pytanie na śniadanie) oraz Gazeta Wyborcza. Zaproszenia na wydarzenie są emitowane w lokalnych rozgłośniach radiowych i lokalnych wydaniach Gazety Wyborczej. Plakaty z informacją o wydarzeniu pojawią się we wszystkich sześciu miastach.

W ramach akcji edukacyjnej ING Życie przygotowało również Przewodnik po Ubezpieczeniach, który w prostych słowach opowiada o ubezpieczeniach na życie i przybliża najczęściej używane definicje. Przewodnik będzie dodany do ogólnopolskiego wydania Gazety Wyborczej 11 października.

Kampania „Naga prawda o ubezpieczeniach” realizowana jest również w internecie. Manekiny znajdziemy min. na stronach gazeta.pl i wyborcza.pl. Na Facebooku, w nieco mniej poważny sposób, problem odpowiedzialności moderuje Maurycy Prawda – postać, która została stworzona specjalnie na potrzeby tej kampanii.. Działania są prowadzone również na korporacyjnym profilu ING Życie. 

Nowy spot reklamowy można obejrzeć na kanale ING Życie w serwisie YouTube:

Metryczka spotu:

Agencja: Grandes Kochnos

Dom produkcyjny: Prime Time

Reżyser: Piotr Janowski

Operator: Piotr Janowski

Autor Scenariusza: Maria Snopkiewicz, Weronika Matyjek

Producent (agencja) Beniamin Onaszkiewicz

Account: Marta Krupińska

Lektor: Jacek Brzostyński

Udźwiękowienie: Expresso

Postprodukcja: Futro Film

Zakup mediów: PanMedia Western

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów