Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje"Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska.Sprzedaż gazety w czerwcu 2009r. wyniosła 457 623 egz., czyli o 5proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku - wynika znajnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanychprzez portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "GazetyWyborczej" (Agora) wyniosła 326 251 egz. Jest to wynik o14 proc. słabszy niż w czerwcu 2008 roku - to najgorszy wynik'Gazety Wyborczej' w ostatnich latach.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express"(Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 5 proc. do 186 020egz.
Za podium znalazła się "Rzeczpospolita"(Presspublika), która zanotowała spadek o 15 proc. W czerwcu br.tytuł sprzedawał się w ilości 114 620 egz
Na piątym miejscu "Dziennik" (Axel SpringerPolska) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 78 934 egz.(spadek o 18 proc.).

W czerwcu br. w porównaniu z majem wzrostsprzedaży odnotowały tylko "Fakt" i 'Super Express'.
Coraz mniejszy nakład "Metra"Na rynku ogólnopolskich gazet bezpłatnych największym nakładem możepochwalić się Metro (Agora), mimo spadku o 17 proc.
*
sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasieprzedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatnerazem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż wramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30%ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.











