WP i Onet wyprzedziły Allegro, TVP przyciąga najmocniej (Gemius/PBI ze stycznia 2020)

Liderem zasięgowym w polskim internecie jest Grupa Google, natomiast drugą pozycję utrzymuje Grupa Wirtualna Polska pozostająca przed Facebookiem. Z miesiąca na miesiąc Grupa Polska Press wyprzedziła Grupę Allegro, a Grupa OLX Grupę Gazeta.pl, a WP.pl i Onet.pl wyszły przed Allegro.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W styczniu br. strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,46 mln realnych użytkowników, czyli 94,24 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali 8,19 mld odsłon, a w ciągu doby każdy spędzał tam średnio 32 minuty i 44 sekundy - pokazują wyniki badania Gemius/PBI.

W grudniu ub.r. Grupa Google miała 26,27 mln użytkowników, 8,73 mld odsłon oraz 27 minut i 12 sekund średniego dobowego czasu korzystania.

Na drugim miejscu nadal jest Grupa Wirtualna Polska z 21,81 mln odwiedzających, 3,13 mld odsłon oraz 32 minutami i 35 sekundami przeciętnego czasu spędzonego przez internautę w ciągu doby. Z kolei w przeglądarkowej wersji Facebooka 21,46 mln polskich internautów wykonało 3,41 mld odsłon oraz spędziło przez dobę średnio 25 minut i 58 sekund

W pierwszej dziesiątce nastąpiły dwie zmiany w układzie. Grupa Polska Press osiągnęła miesiąc po miesiącu wzrost liczby użytkowników z 18,03 do 18,38 mln i wyprzedziła pod tym względem Grupę Allegro, która zanotowała spadek z 18,52 do 18,1 mln. Przy czym pierwszy wydawca w styczniu br. zanotował 948,98 mln odsłon oraz 3 minuty i 9 sekund przeciętnego czasu korzystania w ciągu doby, a drugi - odpowiednio 2,24 mld odsłon oraz 15 minut i 2 sekundy średniego dobowego czasu.

Natomiast Grupa OLX po wzroście z 16,26 do 17,54 mln użytkowników wyszła przed Grupę Gazeta.pl, której liczba odwiedzających zwiększyła się dużo mniej - z 16,32 do 16,67 mln.

W zestawieniu najdłuższy średni dobowy czas korzystania osiągnęła Grupa TVP - 39 minut i 14 sekund. Ponad 30 minut ten wskaźnik wyniósł też w przypadku Grupy Google i Grupy Wirtualna Polska, ponad 25 minut - w przypadku Facebooka i Grupy Interia.pl (27 minut i 29 sekund).

W zeszłym miesiącu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28,1 mln, z czego na komputerach korzystało z sieci 23,1 mln użytkowników, a na smartfonach i tabletach - 23,9 mln.

grafika

Google.com zanotowało w styczniu 25,66 mln użytkowników, 7,09 mld odsłon oraz 30 minut i 46 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania, a Google.pl - 14,07 mln użytkowników, 1,01 mld odsłon oraz 16 minut i 12 sekund średniego czasu korzystania.

WP.pl i Onet.pl pod względem zasięgu wyprzedziły Allegro.pl. Z miesiąca na miesiąc liczba użytkowników WP.pl wzrosła z 17,18 do 17,42 mln, Onetu - z 17 do 17,29 mln, natomiast w przypadku Allegro.pl nastąpił spadek z 17,43 do 17,09 mln.

Natomiast OLX.pl (wzrost z 12,83 do 13,84 mln użytkowników) wyprzedził Interię (wzrost z 13,36 do 13,44 mln), a o2.pl nieznacznie wysunęło się przed SE.pl.

grafika

Na komputerach na czele są niezmiennie trzy globalne podmioty: Grupa Google (21,69 mln użytkowników i 3,05 mld odsłon), YouTube (17,03 mln użytkowników i 585,8 mln odsłon) oraz przeglądarkowy Facebook (23 minuty i 41 sekund).

W tym ostatnim portalu przeciętny dobowy czas korzystania wyniósł 37 minut i 24 sekund. W przypadku Grupy Interia.pl było to 37 minut i 9 sekund, Grupy TVN - 35 minut i 41 sekund, a Grupy Google - 32 minuty i 50 sekund.

grafika

Na komputerach na Google.com 20,6 mln internautów wykonało 2,45 mld odsłon oraz spędziło w ciągu doby średnio 31 minut i 23 sekundy, a na Google.pl 11,11 mln użytkowników wygenerowało 558,07 mln odsłon oraz 25 minut i 34 sekundy przeciętnego dobowego czasu korzystania.

W tej ostatniej statystyce najlepszy wynik osiągnęło o2.pl - 34 minut i 14 sekund.

grafika

W mobile’u zdecydowanym liderem w liczbie użytkowników i odsłon jest Grupa Google, w styczniu miała 20,25 mln odwiedzających, 5,14 mld odsłon oraz 19 minut i 7 sekund średniego czasu korzystania w ciągu doby.

Grupa Ringier Axel Springer Polska dzięki wzrostowi liczby użytkowników w porównaniu z grudniem z 15,68 do 15,83 mln wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska, która zanotowała spadek z 15,69 do 15,64 mln.

W przypadku Grupy OLX średni dobowy czas korzystania wyniósł 27 minut i 2 sekundy, na Facebooku - 24 minuty i 15 sekund, a w przypadku Grupy TVP - 22 minuty i 6 sekund.

grafika

Na Google.com 19,45 mln internautów wygenerowało 4,64 mld odsłon oraz przez dobę spędzało średnio 18 minut i 44 sekundy, a na Google.pl 6,41 mln odwiedzających wykonało 454,02 mln odsłon oraz korzystało przez 13 minut i 14 sekund.

Facebook zanotował 13,47 mln użytkowników i 2,41 mld odsłon, Onet.pl - 12,52 mln użytkowników i 741,49 mln odsłon, a WP.pl przy 12,09 mln odwiedzających miała 1,02 mld odsłon. Na Facebooku przeciętny dobowy czas korzystania wynosił 24 minuty i 15 sekund.

grafika

Z aplikacji Google skorzystało 19,48 mln użytkowników, czyli 69,39 proc. wszystkich polskich internautów. YouTube miał 18,8 mln użytkowników, a Mapy Google - 16,32 mln.

Po ponad 15 mln internautów skorzystało z Gmaila (15,3 mln) i Messengera (15,87 mln), a po kilkanaście mln użytkowników miły też aplikacja Facebooka (14,34 mln), Dysk Google (13,68 mln) i Zdjęcia Google (11,54 mln).

grafika

Liczebność próby: N= 216251. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z III kwartału 2019r. i badania Maluchy z 2018r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style