Analitycy z eMarketer sporządzili listę największych rynków reklamowych świata w oparciu o estymację wskaźnika wydatków na usługi marketingowe (wszystkie kanały mediów). Prognoza została przygotowana w czerwcu br.
Listę otwierają Stany Zjednoczone, gdzie w tym roku wydano na reklamę 225,79 mld dolarów. To o ponad połowę więcej niż w drugie w zestawieniu Chiny, gdzie wydatki reklamowe firm wyniosły 105,25 mln dolarów ( z wyłączeniem Hong Kongu). O ponad 40 proc. mniej niż Chińczycy na reklamę wydają Japończycy, trzeci w zestawieniu (42,67 mld dolarów).
Trzy następne miejsca w rankingu należą do państw europejskich - kolejno Wielkiej Brytanii (26,84 mld dol.), Niemiec (niecałe 20 mld dol.) oraz Francji (12,52 mld dol.). Z pierwszej dziesiątki z powodu epidemii koronawirusa wypadły Włochy, które na miejscu 10. zostały zastąpione przez Koreę Południową (wydatki na reklamę 8,89 mld dolarów).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pomimo-pandemii-wzrosna-wydatki-na-reklamy-w-podcastach-w-usa-o-14-7-procent-podcasty-jak-sluchac-gdzie-znalezc ##
Reklamowa dominacja Chin
Według prognozy eMarketera, Chińczycy wydadzą w tym roku na reklamę więcej niż państwa Europy Zachodniej (105,25 mld dol. vs. 102,1 mld dol.). Do 2024 roku Chiny mogą przekroczyć poziom 150 mld dolarów wydanych na reklamę, przeganiając znacznie Europę Zachodnią (127,90 mld dolarów). W USA do 2024r. wydatki reklamowe osiągną poziom 322,11 mld dolarów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek-reklamowy-w-polsce-w-tym-roku-spadnie-7-3-14-proc-globalne-wydatki-na-reklame-zmniejsza-sie-o-9-1-proc ##
W tym roku dwucyfrowych spadków wydatków na reklamę analitycy eMarketer spodziewają się w Indonezji, Meksyku, Brazylii i Indiach.
Indie, które w tym roku nie weszły do pierwszej dziesiątki największych rynków reklamowych świata, mają w 2021r. powrócić do zestawienia (eMarketer prognozuje imponującą stopę rozwoju o 30,5 proc. w porównaniu z 2020r.). Do 2024 roku będą siódmym największym rynkiem reklamy na świecie.











