NaTemat.pl z 300-600 tys. użytkowników. „Rośniemy o 7-13 proc.”

Według Megapanelu PBI/Gemius serwis NaTemat.pl ma miesięcznie od 300 do 600 tys. realnych użytkowników. Szef witryny Tomasz Machała informuje, że wzrost zasięgu serwisu z miesiąca na miesiąc wynosi od 7 do 13 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
NaTemat.pl z 300-600 tys. użytkowników. „Rośniemy o 7-13 proc.”

Dane z Megapanelu PBI/Gemius przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że uruchomiony w połowie lutego br. NaTemat.pl przez pierwsze trzy pełne miesiące kalendarzowe działania miał po 300-350 tys. realnych użytkowników, przy czym z miesiąca na miesiąc wykonywali oni na stronie mniej odsłon i spędzali mniej czasu. Odbicie w górę nastąpiło w czerwcu i lipcu, kiedy serwis notował po ok. 600 tys. real users, natomiast w sierpniu miał ich prawie 450 tys.

- To o tyle ciekawe, że w kwietniu podczas lunchu ze mną jeden ze guru branży wydawniczej w internecie powiedział mi, że wystartowaliśmy za późno i że „wakacje nas zabiją” - mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Machała, redaktor naczelny i dyrektor zarządzający NaTemat.pl. - Tymczasem wakacje nas nie zabiły, tylko wzmocniły - dodaje.

 

 

Przy czym od czerwca NaTemat.pl nie był już objęty audytem site centric, przez co nie wiadomo, ile odsłon wykonywali jego użytkownicy ani jak długo z niego korzystali. - Zrezygnowaliśmy z tego audytu, ponieważ wartości, które dostarczał, nie były dla nas istotne z perspektywy komunikacji naszych wyników do rynku i reklamodawców - wyjaśnia Adam Plona, dyrektor ds. produktów i  rozwojuw NextWeb Media, wydawcy serwisu.

Przedstawiciele NaTemat.pl nie ujawniają, jaką część ruchu zapewniają serwisowi teksty redakcyjne, a jaką wpisy na blogach, których jest prowadzonych na stronie ok. 450 (podczas gdy przy lutowym starcie było ich ponad 100).

- Wszystko zależy od tekstu. Są takie teksty redakcyjne, które zdobywają bardzo duży ruch. Są takie blogowe, które są cytowane wszędzie w sieci i rozchodzą się w mega szybkim tempie - opisuje Tomasz Machała. Dodaje, że oprócz naturalnych przekierowań z Google ważnym źródłem ruchu dla serwisu jest Facebook, pod który „podpięty” jest system komentarzy na NaTemat.pl. - Dziennie potrafimy mieć kilkaset komentarzy oraz tysiące like’ów i udostępnień na Facebooku - podkreśla Machała.

Do lutego nie zmieniły się mocno pozycjonowanie i strategia redakcyjna NaTemat.pl, może z wyjątkiem uruchomienia w czerwcu działu o modzie (więcej na ten temat). - Nie jesteśmy portalem, tylko internetowym magazynem. Stawiamy na pogłębione treści - mówi Tomasz Machała. Jednak z czasem w serwisie zaczęły pojawiać się krótkie teksty informacyjne, napisane na podstawie newsów i materiałów opublikowanych przez inne media. - Chcemy dostarczyć czytelnikom także wiedzę o tym, co się dzieje ważnego w Polsce i na świecie. Po to, żeby nie musieli sięgać po te wszystkie serwisy zawalające im głowę nadmuchanymi tytułami i agresywną reklamą. Robimy więc to dla nich - uzasadnia Machała. W redakcji od początku pracuje około 24 osób, a dziennie publikowanych jest 40-60 tekstów - licząc wspólnie artykuły redakcyjne i wpisy blogowe.

Kilka miesięcy temu w serwisie zamieszczono kilka wideowywiadów, ale potem nie pojawiały się już kolejne. - Nadal przyglądamy się obszarowi wideo. Jest zresztą bardzo wiele obszarów, którymi jesteśmy zainteresowani, ale nie możemy robić wszystkich naraz - wyjaśnia Tomasz Machała. - Są takie dziedziny, w których nasi użytkownicy: młodzi, wielkomiejscy, dobrze zarabiający i dobrze wykształceni, nie mają w internecie ciekawych serwisów. Chcemy w te obszary i w te tematy wchodzić - deklaruje.

Przedstawiciele NaTemat.pl od początku zapewniali, że w serwisie nie będzie inwazyjnych reklam, które często denerwują internautów. Obecnie przekonują, że oferowane przez nich formaty reklamowe są bardzo skuteczne. - Nasz Power Content jest nawet kilkanaście razy bardziej angażujący użytkownika niż reklama display. Nasz moduł ogłoszeniowy Gold Box ma CTR dochodzący do 4 proc. Mamy bardzo prestiżowy format Full Color Page - największą reklamę w internecie, mamy też bardzo dobrze przyjętą ofertę reklamową na blogach - wylicza Tomasz Machała. - Tam, gdzie rynek rozlicza się z reklamodawcami odsłonami, my się rozliczamy prawdziwym zaangażowaniem użytkowników w reklamę, ich prawdziwym zainteresowaniem - podkreśla. A czy zespół serwisu zauważył od lutego spowolnienie reklamowe? - Marketerzy patrzą uważniej na budżety. Co oznacza, że chcą je wydawać skuteczniej, chcą lepiej trafiać do klientów, chcą podejmować niestandardowe działania - ocenia Machała.

Przedstawiciele NaTemat.pl nie chcą ujawnić, czy wpływy reklamowe serwisu pozwalają na bieżąco finansować jego redakcję i dział sprzedaży oraz czy witryna osiągnęła już próg rentowności, a jeśli nie - kiedy go osiągnie. - Nie będąc spółką giełdową, nie podajemy takich informacji na zewnątrz - ucina Tomasz Machała.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu