Na zdjęciach zamieszczonych w kalendarzu pokazane zostałyzagrożone ekologicznie zasoby przyrody, m.in. grożące wymarciemgatunki zwierząt. Temat wydawnictwa koresponduje z misjąmiesięcznika "National Geographic Polska", która brzmi: "W trosce onaszą planetę". Kalendarz liczy 14 stron i został wydany w formacie297x410 mm.
Wydanie z dodatkiem ukazało się w standardowej cenie 12,99 zł.Wydawca nie ujawnia wysokości jego nakładu.
Numer wspiera kampania promocyjna w radiu (Radio Zet), prasie("Foto", "Fotografia Cyfrowa", "Wprost"), internecie (mailing doużytkowników poczty portali Gazeta.pl i Wp.pl) oraz w tytułach iserwisach internetowych G+J ("Focus", "Focus Historia", "Naj",national-geographic.pl. odyssei.com, focus.pl). Kreacja zostałaprzygotowana przez dział graficzny wydawnictwa, zaś media zostałyzaplanowane przez dział marketingu spółki.

Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu"National Geographic Polska" w okresie od stycznia do lipca br.wyniosła 54 271 egz.











