Nowe działy „National Geographic” to „Portfolio” (w którym czytelnicy znajdą jeszcze więcej zdjęć niż dotychczas), „Eksploracje” (gdzie będą poruszane tematy aktualnych idei oraz odkryć, które mają wpływ na rozwój planety), a także sekcja „Reportaże”. W tej ostatniej do tej pory prezentowano cztery lub pięć historii o podobnej objętości. W nowym wydaniu dział ma być bardziej zróżnicowany: będzie dzielić się na kilka krótszych materiałów bogatych w ilustracje i zdjęcia; dwa pogłębione, zilustrowane fotografiami relacje ze świata o podobnej jak dotąd objętości oraz na jeden „specjalny” artykuł. W majowym wydaniu dotyczy społeczności muzułmańskiej w Stanach Zjednoczonych.
Poza nowymi rubrykami przygotowano także zmiany graficzne: dwie nowe czcionki, które mają uhonorować osobistości ważne dla społeczności „National Geographic”. Czcionka Earle została nazwana tak na cześć Sylvii Earle, legendarnej badaczki oceanów, a Marden - na cześć Luisa Mardena, fotografa i odkrywcy.

Według Susan Goldberg, redaktor naczelnej amerykańskiej edycji „National Geographic”, magazyn będzie jeszcze bardziej stawiać na mocne i poruszające zdjęcia, czyli „na to, co robi najlepiej”. Zmiany obejmą wszystkie 38. edycji pisma.
W nowym numerze polskiej edycji „National Geographic”, który ukaże się w kioskach 25 kwietnia, tematem z okładki jest „Geniusz Picasso”, na przykładzie którego omawiany jest mechanizm kreatywności nieprzeciętnych jednostek.
Magazyn "National Geographic" wydawany jest od 130-lat na całym świecie. W naszym kraju wydaje go Burda International Polska.











