NEO24.pl inwestuje w najwyższą jakość obsługi

Od początku lutego 2014 roku NEO24.pl rozszerza działania swojej infolinii i biura obsługi na 7 dni w tygodniu – w soboty i niedziele Klienci będą mogli korzystać z pomocy konsultantów przez cały dzień, od godz. 10 do 18. Największy sklep internetowy w Polsce i lider sprzedaży RTV AGD i IT, od kilku miesięcy działający w modelu multibranżowym, po raz kolejny zostawia w tyle dużą część konkurencji i rzuca wyzwanie tradycyjnym sklepom: „W bliskiej perspektywie handel naziemny straci na rzecz e-zakupów kolejny bastion: weekendy. Dostępni przez 7 dni w tygodniu doradcy, którzy mogą pomóc w bieżących kwestiach, wyjaśnić wszelkie wątpliwości, a często także doradzić Klientowi w wyborze, to nowy standard na rynku e-commerce. I uderzenie w jedną z ostatnich dotychczasowych przewag zwykłych marketów”– mówi Tomasz Kabarowski, Prezes Zarządu NEO24.pl.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

NEO24.pl: chcemy odebrać tradycyjnym sklepom także weekendowe zyski

Z początkiem lutego 2014 r. NEO24.PL rozszerza działanie swojej infolinii dla Klientów– teraz będzie ona czynna przez 7 dni w tygodniu, w tym aż do godz. 18 w soboty i niedziele. Konsultanci NEO24.PL będą mogli nie tylko odpowiedzieć internautom na bieżące pytania dotyczące danej transakcji, jak np. status przesyłki czy forma płatności, ale także pomóc w wielu innych kwestiach – np. doradzić produkt zamiennik lub na życzenie kupującego zlecić wykonanie usług dodanych, jak wniesienie sprzętu, montaż i konfiguracja.

Dlaczego to ważna rynkowa zmiana? Ponieważ wprowadzenie w branży online obsługi Klienta dostępnej przez 7 dni w tygodniu niweluje jedną z dotychczasowych przewag tradycyjnych sklepów w handlu weekendowym.

Według danych NEO24.PL, poniedziałek i wtorek od dawna są w branży internetowej momentem zakupowego peaku. Jednocześnie, sobota i niedziela były dotąd w e-commerce mniej intensywnym pod względem zamówień momentem w tygodniu. „Z analizy ruchu na stronie wiemy, że ogromna część spływających na początku tygodnia zamówień, to zakupy wyszukane w weekend, z których zamówieniem Klienci czekali właśnie do poniedziałku, żeby potwierdzić ze sklepem np. dokładny termin możliwej dostawy, sposób płatności, dostępność zamienników etc. Ludzie chcą kupować w weekend, bo wtedy mają więcej czasu, ale jednocześnie – często zależy im na dodatkowych informacjach. Stąd decyzja o rozszerzeniu działania naszej infolinii – tak, by Klienci mogli w dowolnym dniu, także w sobotę i niedzielę, skorzystać z pomocy obsługi. Ten „czynnik ludzki” i łatwo dostępna pomoc doradcy to jeden z ostatnich elementów rynkowej układanki, w ramach której e-zakupy będą wypierać tradycyjny handel z kolejnych obszarów” – mówi Tomasz Kabarowski, Prezes Zarządu NEO24.pl.

„Zaoferowanie obsługi w takiej skali, także przez 8 godzin w niedzielę, to pionierski ruch - spodziewam się, że za nami pójdą pozostali. Następnym krokiem będzie zapewne obsługa 24/7 i rozbudowanie jej o szerokie doradztwo. Już dziś Klienci często dzwonią do nas z prośbą o pomoc w wyborze produktu – np. spełniającego określone parametry ekspresu do kawy, antyalergicznego odkurzacza czy serii zabawek. Nie chcą sami szukać, wolą usłyszeć od konsultanta jakie opcje są w ofercie. Docelowo, w perspektywie najbliższych miesięcy nasza infolinia powinna spełniać już także tak zaawansowane funkcje. Naturalnym krokiem będzie też zaoferowanie dostępnej 7 dni w tygodniu dostawa e-zakupów. Trendy, jakie obserwujemy na rynku brytyjskim i amerykańskim wyraźnie wskazują, że po tych ruchach operatorzy naziemni po raz kolejny będą się musieli podzielić rynkiem z graczami online”– mówi Tomasz Kabarowski.

Kontekst rynkowy – czym e-sklepy wygrywają z tradycyjnym handlem

Pojedynek cenowy dawno już przestał być główną platformą, na jakiej internet wygrywał z tradycyjnymi sklepami – ceny, choć w internecie wciąż bardzo korzystne, to dziś nie jedyny warunek sukcesu. Niemal połowa (44%) robiących zakupy online konsumentów deklaruje, że wybiera sklepy internetowe przede wszystkim ze względu na wygodę zakupów (źródło: badania GFK). Doceniają to, że mogą załatwić zamówienie bez wychodzenia z domu – szybko, sprawnie, bez konieczności długiego poszukiwania produktu czy stania w kolejkach. Według badań AC Nielsen, drugim po wygodzie i oszczędności czasu czynnikiem tej decyzji jest duży wybór produktów (w tym niedostępnych lub trudno dostępnych w tradycyjnych sklepach) oraz możliwość złożenia zamówienia w każdej chwili – także późno wieczorem czy w dni wolne. Aż 20% kupujących deklaruje, że chciałoby korzystać z pomocy w wyborze produktu (w przypadku sprzętów RTV AGD i IT czy zabawek, taka pomoc ma szczególne znaczenie).

W grupie mieszkańców dużych miast, aktywnych internautów, e-zakupy są już w przypadku wielu branż oczywistym pierwszym wyborem. Znikają też bariery zakupowe wśród zachowawczych użytkowników – Polacy coraz bardziej ufają sklepom internetowym. Widać to doskonale choćby na przykładzie struktury płatności – jeszcze kilka lat temu, internauci najchętniej płacili za kupiony w internecie towar dopiero przy odbiorze, kurierowi lub w naziemnym punkcie wydań, po obejrzeniu zakupu i upewnieniu się, że dostają właściwą przesyłkę. Dziś w NEO24.pl, który jest największym sklepem w branży, aż 70% kupujących reguluje płatność z góry, przelewem. Wyraźnym dowodem dużego zaufania do sklepu jest także wybierany model dostawy – punkty wydań osobistych ustąpiły miejsca przesyłkom pocztowym i kurierskim, często zamawianym na recepcje firm (versus notowana kilka lat temu potrzeba osobistego „sprawdzenia” przesyłki).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online