Netflix wycofuje najtańszy pakiet na rzecz abonamentu z reklamami

Platforma streamingowa Netflix wycofała najtańszy pakiet Basic w Stanach Zjednoczonych. W kolejce na ten ruch czekają też Kanada i Wielka Brytania. W dłuższej perspektywie plan ten ma zostać zastąpiony pakietem z reklamami.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Abonament Netfliksa z reklamami został wprowadzony jesienią 2022 roku na wybranych rynkach – w USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei i Brazylii. Kosztuje 6,99 dolarów, czyli o trzy mniej niż najtańszy wariant bez reklam Basic.

Przy okazji prezentowania wyników za czwarty kwartał poinformowano, że liczba subskrybentów pakietów reklamowych wzrosła o prawie 70 proc. kwartał do kwartału. Plan „Basic with Ads” stanowi obecnie 40 proc. wszystkich rejestracji na Netfliksie tam, gdzie jest w ofercie.

Przyszłość Netflix Basic przesądzona

„Zamierzamy wycofać nasz abonament Basic w niektórych krajach, zaczynając od Kanady i Wielkiej Brytanii w drugim kwartale tego roku” – podaje Netflix. W przypadku likwidacji planu Basic abonenci najtańszy pakiet Netflix bez reklam kupią za 15,49 dol. miesięcznie.

Obecnie Netflix w abonamencie z reklamami dostępny jest w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Australii, Brazylii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Włoszech, Japonii, Korei Płd., Meksyku i Hiszpanii. Platforma poinformowała w styczniu, że z tej oferty korzysta na całym świecie 23 mln użytkowników. 

Jak podaje Netflix, abonenci pakietu reklamowego nie będą mieli dostępu do około 5-10 proc. katalogu treści ze względu na ograniczenia licencyjne. W bibliotece z reklamami brakuje niektórych własnych i licencjonowanych tytułów Netfliksa, takich jak "Cobra Kai", "The Crown", "House of Cards", "Breaking Bad", "Peaky Blinders" czy "Sposób na morderstwo".

Netflix zyskał w trzech ostatnich miesiącach 2023 roku 13,1 miliona subskrybentów, zwiększając ich łączną liczbę do 247 milionów na całym świecie.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]