Jak poinformował Reuters, reklamy DAI pojawiają się w Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Kanadzie, Niemczech, Meksyku i Wielkiej Brytanii. Dzięki technologii platforma może podmienić spoty wyświetlane konkretnym odbiorcom. Na przykład widzom z Nowego Jorku wyświetlana jest reklama lokalnej restauracji, a osobom zainteresowanym Meksykiem spot agenta nieruchomości specjalizującego się w tym kraju.
190 mln odbiorców reklam na platformie Netflix
Netflix zapowiada, że lista programów z DAI będzie sukcesywnie rozszerzana. Według współdyrektora generalnego Netfliksa Grega Petersa, III kwartał 2025 roku był najlepszy w historii pod względem sprzedaży reklam. Choć serwis zarabia głównie na subskrypcjach, to firma spodziewa się, że w całym roku wzrost przychodów z tego segmentu będzie dwukrotny.
Platforma poinformowała, że reklamy docierają już do ponad 190 mln widzów miesięcznie. Dotychczas mierzono zasięg pod względem liczby kont z planem reklamowym, a teraz wzięto pod uwagę fakt, że z jednego konta korzysta więcej niż 1 osoba. W zwiększeniu efektywności spotów serwisu pomaga wewnętrzna platforma Netflix Ads Suite.

Pakiet z reklamami Netfliksa pojawił się w listopadzie 2022 roku w 12 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei i Brazylii. Nad Wisłą pakiet z reklamami nadal nie jest dostępny. Na jego wprowadzenie nie zdecydował się też Disney+. Pakiety z reklamami oferują za to HBO Max i SkyShowtime.
Biuro reklamy TVN Media oferuje reklamy adresowalne od jesieni 2022 roku. W pierwszej kolejności technologię DAI zastosowano w naziemnej telewizji cyfrowej dzięki HbbTV, a także w Playerze. Później zasięg spotów rozszerzono na kanały TVN Warner Bros. Discovery na platformie Pilot WP. Równolegle prace w zakresie wdrożenia DAI prowadzą Grupa Polsat Plus, Telewizja Polska, Telewizja Puls. Spółka GPW DAI współpracuje ze stacjami lokalnymi w tym zakresie.










