Netflix przekaże 2,5 mln zł na wsparcie pracowników branży filmowej i tv w Polsce

Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (KIPA) wspólnie z Netflixem utworzyła fundusz pomocowy dla pracowników polskiej branży filmowej i telewizyjnej najbardziej poszkodowanych wskutek wstrzymania prac w związku z epidemią. Globalna platforma przekaże 2,5 mln zna start funduszu.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Netflix przekaże 2,5 mln zł na wsparcie pracowników branży filmowej i tv w Polsce
Reed Hastings, fot. materiały prasowe

Fundusz ma wspierać najbardziej dotkniętych skutkami pandemii członków ekip z sektora telewizyjnego i filmowego, którzy często działają jako freelancerzy, a obecnie nie mogą pracować ze względu na niemal całkowite zatrzymanie prac na planach zdjęciowych. Pomoc zostanie skierowana do wszystkich pionów filmowych - osób pracujących przy scenografii, charakteryzacji, kostiumach, dźwięku, a także do operatorów zdjęć, asystentów kamer, focus puller’ów, gafferów, autorów storyboardów i wielu innych reprezentujących zawody tzw. below the line (BTL).

Fundusz utworzony przez Krajową Izbę Producentów Audiowizualnych będzie działał pod hasłem: „Producenci pomagają ekipom”. Netflix przekazał na starcie 2,5 mln zł na ten cel.

- Te środki  pomogą nam przekazać w obliczu kryzysu wsparcie najbardziej zagrożonym pracownikom z branży audiowizualnej, w uzupełnieniu do naszych dotychczasowych działań. Jedną z podstawowych wartości KIPA jest solidarność i rozumiemy, że Netflix realizując projekty w Polsce, czuje się częścią naszego rynku. Stąd naturalnym ruchem jest przeznaczenie wsparcia dla freelancerów z branży telewizyjnej i kinowej, w tych trudnych dla mediów i kultury czasach. To ważny gest - komentuje Alicja Grawon-Jaksik, prezes Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-seriale-najpopularniejsze-w-polsce-2019-wiedzmin-hitem ##

- Jesteśmy wdzięczni za możliwość współpracy z KIPA w celu wsparcia najbardziej poszkodowanych członków ekip produkcji telewizyjnej i filmowej, którzy są niezwykle istotnym elementem polskiego przemysłu audiowizualnego. Oprócz wsparcia, jakiego udzielamy ekipom, aktorom i partnerom technicznym zaangażowanym w nasze  bieżące produkcje, chcemy również pomagać szerzej osobom obecnie najbardziej potrzebującym - zwłaszcza freelancerom dotkniętym przez kryzys - dodaje Anna Nagler, od niedawna szefowa produkcji Netflixa w językach lokalnych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Globalnie Netflix w drugiej połowie marca utworzył fundusz o wartości 150 mln dolarów na wsparcie twórców filmowych i telewizyjnych poszkodowanych przez koronawirusa. Większość z tych środków zostanie przeznaczona na pomoc osobom pracującym przy produkcjach Netflixa, natomiast 30 mln dolarów zaplanowano do przekazania organizacjom branżowych na całym świecie (m.in. w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Hiszpanii, Holandii, Indiach, Brazylii, Kolumbii, Meksyku).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/nadawcy-vod-beda-musieli-zaplacic-skladke-na-polski-instytut-sztuki-filmowej-tylko-15-mln-zl-do-konca-tego-roku,7170710836615297a ##

Rośnie liczba subskrybentów Netfliksa

W ubiegłym roku najpopularniejszą filmową premierą na Netfliksie był "Zabójczy rejs" ("Murder Mystery") z Adamem Sandlerem i Jennifer Aniston w rolach głównych - według danych serwisu komedię obejrzano w 31 mln domów w ciągu trzech dni od premiery. Podium uzupełniają  "6 Underground", obejrzany w 83 mln gospodarstw w cztery tygodnie od premiery, a także "Iniemamocni 2".

Według badania Gemius/PBI w marcu br. przeglądarkowa wersja Netflixa miała w Polsce 5,38 mln użytkowników i 82,5 mln odsłon, a aplikacja mobilna - 1,09 mln użytkowników. Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys.

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online