Usługa subskrypcji treści wideo jest obecnie najpopularniejszym sposobem oglądania rozrywki na ekranach telewizorów. Wyprzedza tradycyjne sieci kablowe, platformy YouTube, Hulu, Amazon Prime Video. Z ankiety przeprowadzonej w maju wśród 2,5 tysiąca dorosłych Amerykanów wynika, że 27 proc. do oglądania rozrywkowych treści wideo na ekranie telewizora wybiera Netflixa. Wideo na tej platformie szczególnie upodobali sobie millenialsi - w grupie wiekowej 18-34 lata Netflixa wskazało aż 40 proc. badanych.
W następnej kolejności ankietowani wskazywali tradycyjną telewizję kablową (20 proc.), naziemną satelitę (18 proc.), serwis YouTube (11 proc.). W młodszej grupie (18-34 lata) YouTube'a wybiera 17 proc. badanych, telewizję kablową 12,6 proc., a platformę Hulu 7,6 proc.
Przez kablówkę chętniej treści telewizyjne oglądają ci Amerykanie, którzy regularnie płacą tradycyjne abonamenty za telewizję.

Czy Netflix ma szansę na wyparcie tradycyjnej telewizji w Polsce? Wątpliwości nie ma Wojciech Kardyś, współwłaściciel agencji Good For You, od niedawna prowadzący na YouTube kanał Netomania. - Raczej byłbym spokojny z wieszczeniem na temat końca telewizji w Polsce czy też wyparcia jej przez Netflix. Faktycznie, w moim środowisku Netflix jest częścią kultury. Rozmawiamy o serialach, omawiamy je, komentujemy, mamy swoje grupy na których dyskutujemy o filmach z Netflixa. Tyle, że ja mówię o swoim środowisku, w Warszawie. Czyli mówimy o dużym mieście, gdzie zarobki (mimo wszystko) są większe niż w innych częściach Polski. Dla Amerykanina wydanie 7 czy 8 dolarów to grosze. W Polsce, wydanie miesięczne 52 zł (gdy dodatkowo ma się już telewizor z abonamentem) to już rodzi kłopot. Pamiętajmy, że najnowsze badania pokazują, że średnia płaca w Polsce to około 3000 zł - ocenia w rozmowie portalem Wirtualnemedia.pl Wojciech Kardyś.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-reklamuje-sie-billboardami-w-hollywood-za-150-mln-dolarow-chce-konkurowac-z-hbo-at-t-i-showtime ##
13 mld dolarów na nowe treści?
Co ciekawe, wedle szacunków analityków z Cowen & Co, Netflix wyda w tym roku na produkcję treści własnych nie osiem miliardów dolarów, jak deklarują przedstawiciele serwisu, ale aż trzynaście.
Na amerykańskiego Netflixa tylko w drugim kwartale tego roku trafiły 452 godziny oryginalnego materiału wideo (o 51 proc. więcej niż rok wcześniej). To i tak mniej niż kwartał wcześniej, kiedy zaserwowano widzom treści o łącznej długości 483 godzin.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/83-proc-polskich-internautow-oglada-wideo-w-sieci-krotkie-klipy-popularniejsze-od-seriali-i-filmow ##
Eksperci Cowen & Co.’s Blackledge wróżą Netflxowi dalsze sukcesy, również giełdowe. Długoterminowa prognoza dotycząca średniej ceny akcji firmy wzrosła z 375 do 430 dolarów za sztukę. Eksperci spodziewają się także wzrostu zysków z rynków zagranicznych - w tym roku mają wynieść 83,6 mln dolarów. Za dziesięć lat kwota ta ma urosnąć do 255,2 mln dolarów (o 11 mln dolarów więcej niż mówiły wcześniejsze prognozy).

W I kwartale tego roku Netflix miał 3,7 mld dol. przychodów, o 43 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk netto firmy wyniósł 290 mln dol. w porównaniu do 178 mln zł dol. rok wcześniej. Obecnie z usług Netflixa korzysta globalnie 125 mln odbiorców.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-dziala-system-rekomendacji-netflixa-w-reklamie-tomasz-zimoch ##
Wyniki finansowe Netflixa za drugi kwartał tego roku mają zostać podane w poniedziałek 16 lipca. Szacuje się, że baza subskrybentów za ten okres powiększy się do 130 mln osób na całym świecie. W samych Stanach Zjednoczonych liczba użytkowników ma być większa o 1,2 mln.











